Veri depolama ve taşıma son zamanların en büyük sorunu. Gün geçtikçe veri miktarı artıyor ve aynı oranda artan veriler hafızalara sığmıyor. Artık dosyalar sadece metin tabanlı da değil. Günlük hayatımızda video, resim, ses dosyaları vazgeçilmez durumda ayrıca kaliteleri de artmakta.
Daha kaliteli dosya daha fazla tanımlama bilgisi demek. Daha fazla tanımlama bilgisi de daha fazla boyut demek. Büyük boyutlu dosyalar önceden CD'lerle kolayca taşınabilirken artık yüksek kalitede bir film zevki için DVD'ler yeterli değil.
DVD'ler veri taşıma kapasitesi ile herkesin gözdesi durumunda. Bir anda 4.5 GB veriyi yedekleyebilmek büyük avantaj. Ama artık bu teknoloji de yeterli değil. Zira Şu anda elle tutulur büyüklükte bir sabitdisk 40-60 GB dolaylarında. Bunun ortalama 10 GB'lık kısmının sistem ve program dosyalarından oluştuğunu varsayarsak devamlı dolan sabit disklerimizin boşaltılması için DVD'ler yetersiz gelmekte.

Ve bu aşamada imdadımıza Blu-ray diskler yetişiyor. Tek katmanda 25 GB (çift katmanda 50 GB) veri saklama özelliğiyle Blu-ray diskler yeni gözdemiz olacaklar. Peki nedir bu Blu-ray diskler? Neden bu kadar yüksek bir kapasiteye sahipler? Ne kadar zamanda yaygınlaşacaklar?
"Blu-ray" Nedir?
"Blu-ray", birçok teknoloji ve eğlence sektörü liderlerinin bir araya gelerek oluşturduğu topluluğun geliştirmek ve yeni jenerasyon optik medyaları belirlemek için yürüttükleri projedir. Blu-ray teknolojisinin tüm işlerinden Blu-ray Disc Association (BDA, Blu-rak Disk Topluluğu) sorumlu. Blu-ray gelişimine ortak olan firmalardan bazıları Apple, Dell, HP, JVC, LG, Panasonic, Pioneer, Philips, Samsung, Sony ve TDK olarak sıralanabilir. Blu-ray ayrıca Warner Bros, MGM, Sony Pictures, Fox gibi bir çok film ve medya devini de arkasına almış durumda.
İlk bakışta Blu-ray ismi garip kaçıyor. Blu-ray tam manasıyla mavi lazer demek. Aslında İngilizce doğru telaffuzu "Blue Ray" fakat günlük hayatta kullanılan söz öbeklerine patent verilmediğinden bu form seçilmiş. Dolayısıyla "Blu-ray" olan "Blue Ray" den söz edilirken mutlaka "Blu-ray" diye yazılmalıdır. Yani "Blue-ray", "Blu-Ray" gibi yazımlar yanlıştır. Blu-ray kullanarak üzerinde işlem yapılan medyanın ismi Blu-ray Disc'tir. Blu-ray Disc'in kısaltılmışı da BD'dir.
BD'lerin kapasite avantaşı iki şekilde sağlanmış. Birincisi dalga boyu kırmızı lazerden daha küçük olan mavi lazer kullanımı. İkincisi ise odaklama becerisi diyebileceğimiz "Numerical Aperture (NA)", yani Numerik Darlık. Mavi lazer kullanan tek yeni teknoloji BD'ler değil, bunun yanında Yüksek Çözünürlüklü DVD, High Definition DVD yani HD-DVD'ler de var. Teknik olarak DVD'lerle aynı olan HD-DVD'lerin tek artısı kırmızı lazer yerine mavi lazer kullanmaları. Blue-ray Disklerin farkı odaklama becerileriyle ortaya çıkıyor. Bu kısım biraz daha teknik bir detay ve ileride daha ayrıntılı değineceğim. Blu-ray teknolojisinde DVD'lerde bulunan 0.65 odaklama becerisi 0.85 e çıkmış. Daha iyi odaklayan lazer kafası daha ince detaylara inmiş ve bu avantaj kapasiteye olumlu yansımış. Tüm bunların yanında bir çok ek metodlar da kullanılarak 25 GB gibi bir kapasiteye ulaşılmış.
Şimdi biraz daha teknik detaylara girelim. BD' teknolojisinin arka planında neler olduğunu görelim.
Valla daha benim bilgisayarım normal CD sürücü var daha ben DVD ye geçemedim amma adamlar Blu Ray diyolar daha fazala alan diyolar. Daha bizim Blu-Ray a geçmemiz bi 6 – 7 sene alır diye tahmin ediyorum
çok haklısın dvd disklere son 5 senedir hakimiz aynı zamanda dvd diskleri desteklemeyecekse işimize yaramaz
kardeşim 1 tane oyun aldım blu ray disk miş fark etmedim koydum bilgi sayayara çalışmadı gitti param
İşe bu açıdan nenden bakıyosun ki? Çıkar CD sürücünü Blu-ray Disk teknolojine geç sen kullan sorun olmasın!
daha dvd ye geçemedik blu-ray diyolar gerçekten ne kadar geri kalmış bi ülkeyiz
dvd kullanamamakla ülkenin geri kalmışlığı ne alaka? bu daha çok senin teknoloji cehaletin yüzünden olmuş olmasın… ya da param yok de anlayalım… ülkeye nie çamur atıyon… ben de 400 gb hdd yanında dvd -cd sürücü de mevcut… uzaydan gelmedik ya biz de bu lke de edindik bunları…
ALPER katılıyorum sana kardeş
2007 de yapılan bi yorum içi fazla yüklenmediniz mi bence buda sizin dikkatsiz bi bilgisayar kullanıcısı olduğunuzu gösterir. biraz daha sakin ol bence. komik oluyo çünkü
aa!!z sana katılıyorum kardeş :D
he be ya 2007de yapmıs yorumu siz de 2009'da e cahil olmak böyle bi şey işte aha aha aha aha :D:D
bence o mesajın yazıldığı tarihe bakarak sizler daha bırakın blu-ray ı acaba DVD veya divx'i bilen insanlarmıydınız? bence hayır hepiniz aradan o kadar sene geçiyor ve burada bulunan konuya cevap yazıyor sanki herşeyin en iyisini biliyormussunuz ananızın karnından bilgi depolayarak çıkmıssınız gibi konuşuyor bilmişlik taslıyorsunuz.Bence bu konuya cevap yazanların hepsi blu-ray i merak ettiğinden yazmıştır. konu başlıgından da anlasıldıgı gibi arama motoruna blu-ray hakkında bilgi edinmek için arama içeriği yazmıssın ki bu sayfadasın ve yorum yapıyosun.Çirkinleşmeyin lütfen bilende çıkar bilmeyende herkez baba paraası yemiyor ya belkide interneti daha bu sene evet 2010 da adını duyanlar bile var bu yüzden kimseyi suçlayamassınız suçlanacak tek kişi var bu kadar güzelliklerden o insanları mahrum bırakanlar yada o imkanları sunmayanlardır.yoksul bir insan yada hergün harcayacak harçliğı bile olmayan arkadaşlarımız kardeşlerimiz var insanları bilmiyor diye suçlamayın çamur atmayın benim yaşım 27 ve hayatım boyunca birşeyleriin peşinden koştum ve belki şuan içinizde bir çoğunuzun tecrübe edinemediği kadar bilgiye sahibim bunları imkanım oldugu için yaptım imkanım olmasaydı bu güzel şeylerden bende mahrum kalabilirdim ama suçlu ben değil benim mahrum kalmama sebeb olan insanlar olurdu.Başımıza geçen hangi devlet fakire fukaraya yardımaa ihtiyaç insanlara koşuyorki her gelen yiyor yatıyor çalıyor.hangi devlet adamı başımıza geçenler bizleri teknolojiye itti bizlere bu imkanları kolaylaştırdı lütfen arkadaşlar çirkinleşmeyin heleki internet ortamı diye havalara girip insanları küçük düşürmeyin. Kemal kardeşimize gelince haklı olabilirdi belki şuan bırakın siz 13 senelik internet tecrübesi olan ben bile belkide internetin varlıgından haberdar bile olamayabilirdim,nasıl mı dağın başında 3 5 evlik bir köyde çiftçilik yada hayvancılıkla ugrasan geçim sıkıntısında bir insanda olabilirdim böyle bir insanın böyle güzel bir teknoloji ile yan yana gelip tanışabilmesi imkansız olabilir belkide yıllar alabilirdi umarım siz çirkinleşmeye açık arkadaşlara bu uzun makalede birşeyler anlatabilmiş beyninizde bir köşede yer edinebilmişimdir.SELAMETLE KALIN
karseım cok gusel dusuncelerın var tebrık edorum mukemmelsın keske herkes senın gıbı dusunse saglıcakla kal mıletımıızn senın gıbı ınsanlara ıhtıyacı var..
Ulan Ağzına Sağlık Be!
helal olsun be arkadas
şu adamın yazdığını okuyan da mı varmış sene olmuş 2012 :D
bence dvd boktan bişey direct blueraya geçmemiz lazım. dvd çok kalitesiz düşünülmüş.cd daha kaliteli.Blue ray diskleri daha gormedim ama inşallah kalitelidir
kenan 2007 de de yazmis olsa ulke geri kalmis demesi ilginc zaten ithal ediyoruz karli olmadan pazar hazir olmadan ithalatci getirmez bunlari.. mevcut hard disklerimiz 2007 icin soylersek 320 gb falan civari idi cunku elimizde fazlasini gorecek ana kartlar yaygin degildi (kaldiki eldeki anakart stogunu bitirmeden kimse yeni alima gecmez)dvd 2007 de cok yaygindi arkadas kendi durumuna laf atmis yada yazmak icin yazmis mesele bundan ibaret bence:)
arkadaşım sen herhalde taş devrinde yaşıyorsun neredeyse 2011 yılına giriyoruz ve sen hala dvd yok falan diyorsun bence sadece saçmalıyorsun artık insanların teknoloji anlayışları çok gelişmiş durumda evdeki dvd yi bırak artık insanlar yanında portatif dvd ler ve cep telefonlerında dvd filmler izliyorlar bence kendini aş dostum sen yada sadece kendi adına konuş okkk….
2007'de yazılmış mesaja 2011 yılına giriyoruz diye başlayarak cevap vermen okuma alışkanlığının ne denli gelişmiş olmasının bir kanıtı olsa gerek XD
geri kalan ülke diil bizleriz sen iste kimsenin daha farkında olmadığı teknolojik ürünleri bulup temin edebilirsin ama bizler pasif davranıyoruz işte
mesaj her ne kadar 2007'de de yazılmış olsa koskoca bir ülkenin gelişmişliği veya gelişmemişliği blu-ray'e göre ölçülemez.
blue ray disk cd-rw yada dwidi romda çalışırmı?cevap verir seniz sevinirim.
:) yazıyı okumadığınız belli oluyor. maalesef Blu-ray disk cd veya dvd rom da calışmaz. yazıyı okursanız nedenini anlarsınız.
evet blue ray çok harika birşey yazıyı okumayanlar okusun bence
adamlar yorumu 2007 de yapmış onada bi dikkat edin isterseniz ;)
hadi yukarda adamlar tarihe bakmadan adama cahil demişlerde sen neden adamı savunuyorsunki 2007 de okuma yazma bilmiyormuyduk :D okusaydı adam kendi hatası :))
şimdi burdaki mevzu 2007-2009 sidik yarıştırma sempozyumu olmuş. ben farklı açıdan bakıyorum olaya. bu blu-ray'lerden birini birinin beynine yerleştirseler ve memleket meselelerini(ergenekon dahil) yüksek performansta ivedilikle okusa.bu kişi de apo olsa. asamadılar bari etinden sütünden faydalansınlar…:pPPp
saolll
çalışmaz kardeş
wayyyy almam icin 1 sene para biriktirmem lazımmm degmez saglam ekran kartı al daha iii tabiki simdilik:D
ben de dvd var ama en fazla 8.5 gb yazıo artık yazın bunda alırım ben
bu mükemmel bişey
BD medyanın gelecekteki buluşma noktası bemce tüm medya almaçları Tv ler yani ve de cep telefonu ve bilgisayar tv ler Blu-ray medyaları alma okuma ve yazma yetenekleri ile pazarda olacaklar hem de en yakın zamanda buna kendimizi hazırlayalım
merhabalar arkadaşlar ben 3 aydan fazla bir süredir playsation 3 aldım fakat futbol cdlerini bulamıyorum bana bu konuda yardımcı olabilirmisiz ya da ne zaman tr geleceğini bilen var mı? beni bu konuda aydınlatırsanız sevinirim.
Ellerinize, Emeğinize Sağlık Çok güzel bir çalışma olmuş.
bence çok iyi olur ben dvdye geçeli 2 sene oldu ama yetersiz blu-ray gelirse muhteşem olcak
bence gereksiz.çünkü bundan yıllar önce video kaset vardı.sonra vcd sonrada dvd çlkarttılar.bende hepsi var.hepsini aylarca harçlıgımı biriktirerek aldım.blu-ray son olmayacak.daha neler çıkaçak.para dayanmaz.
abi budur yani, teknolijiye bak be! aferin ya, ama türkiye-ye ne zaman gelecek, sonra da ona özel optik sürücü al… vs.vs.vs… offf…
play stationda bluerayvar zaten çok izlemek isteyenler bakabilir
blu-ray, muazzam bi konu, başlangıçta tabiki cd-rom'umda olduğu gibi pazarlama stratejisi gibi duruyor. Eğlence sevenler için üretilmiş bişey. Bence izleyin ve görün.
ya ben annıyamadım 15 gün oldu olmadı yeni bilgisayar alalı şimdi bu blu-ray denen şey çıkınca benim bu dvdli notebookum bi işe yaramicak mı:S:S:S:s :'(
meraklan blue ray e tam olarak geçmemize dahavar :)
Olur mu? Şu anda cd'li bilgisayarlar işe yaramıyor mu? Hem DVD'nin yaygınlaşması için bile ne kadar zaman geçti. Hadi diyelim ki artık millet teknolojiye aç ondan hızlı geçiş olacak; o zaman bile 3-4 senede ancak Blu-ray ve akranları yaygınlaşır. O zaman bile dvdler kullanılacaktır. Blu-ray'li dizüstüler bile yeni yeni çıkıyor ki, şimdi almak yersiz olur.
DVD gercektende yedekleme icin yetersiz kalmaya basladi. O nedenle bu sekil bir teknoloji elbette gereklidir. Hala CD kullaniyorsaniz, bu ulkenin geri kalmisligi degil sizinle ilgili bir durumdur.
Ertugrul arkadasin da dedigine katiliyorum. DVD kelimesini 2000 yilinda duymustum. Aradan nerdeyse 8 sene gecti. Su an hala DVD yayginlasiyor. Ve CD de kullaniliyor.
ben artık sıkılmaya başladım.önce video,sonra vcd,sonrada dvd çıktı.hepsi bir öncesinden iyi olduğu için yeni çıkanları aldık.ben 9 ay önce dvd kaydedidci aldım.4.7 gb diske 2.5 saat,8.5 gb'lık diske 4.5 saat kayıt yapıyorum.ve bundan memnumum.blu-ray'dan sonra yeni cihazlarda çıkar.o yüzden ben blu-ray almayı düşünmüyorum.
Bu yenilerin çıkmasındaki sorun "yenilik" değil aslında. Yani HD kalitesinde plazma ekranlar geliyor, HD'nin gerektirdiği işlem gücüne sahip ekran kartları çıkıyor, ama bunu koyacak yeriniz yok. :) Sizin 2.5 saatlik kayıtlar yüksek tanımlı olarak yapılırsa bir DVD'den daha fazla yer kaplayacak; Blu-Ray ve HD-DVD ile çözülmeye çalışılan sorun bu.
Videoyu ayıralım. Aynı filmin VCD sürümü ile DVD sürümü arasındaki kalite farkı çok belirgin, değil mi? Kaliteli bir görüntü sisteminde işte öyle bir şey bekleyeceksiniz. Kısacası bunlar "yeni" oldukları için değil, "ihtiyaç" oldukları için alınacak şeyler.
tamamda bunların bir sonu olmalı.görüntü ve sesleri başka ortamlara aktarmaktan bıktım ben.
çoğu kişi saçma saçma mesajlar yazmış bu nedir yaw
böle yorummu olur..
arkadaşlar pc sinde hala cd sürücüsü kullananların olduğunu sanmıyorum ki kullananlar varsada onların kendi eksikliğidir
bu devirde 50-60 ytl verip bir dvd-rw alamıyacak adamın pc side olması bence
BD olayına gelince bence müthiş bişey ama dvdlerin yerini alması bence biraz uzun zaman alıcak
Arkadaşlar ne bu CD kullananlara karşı hiddetiniz anlamadım… :)
Kendi eksikliklerimi yoksa başka bişeymi iyice bi düşünün… Bu gün istanbul gibi bi yerde otobüs biletini 1 ay nasıl karşılarım diye düşünen vatandaşlarımız var, ama sizlerin durumu farklı olduğu için (belkide) anlayamıyor olabilirsiniz… Artık bu devirde herkesin bir bilgisayarı bir diz üstü bilgisayarı var. Ama bu insanların hepside DVD almadıkları için eksik değiller bence… Biraz daha halk açısından bakın derim sizlere…
Her neyse … Blu-Ray'e hayran kaldığımı söyleyeyim. Ama bunu alacağıma gidip Hdd alırım daha iyi diyorum. Tabiki de şimdilik! İleride mutlaka fiyatı düşecektir. Özelliklerde yeni bir Veri saklama yöntemi piyasaya sürüldüğünde!
DVD disklerde aynı boyutta olan tek katmanlı bir blu-ray disk 27 gb çift katmanlı bir blu ray 54 gb ye kadar weri tutabiri :D
atrık millet dvd kullanıyor
ya daha yeni dvdrw alabildim bi baktım blueray çıkmış neresine yetişicez bu teknolojinin anlamadım
Ayrıca biz bu teknolojinin neresindeyiz ?????
dvdlerde kırmızı lazer kullanılırken simdi mavi lazer nerden çıktı
ya arkadaşlar blu ray diskler hikays siz bence hard disklerin kapasitesini arttırın neden mi hikaye çünkü 200 gb yada 100 gb vs vs herneyse bir disk oluşturacağını düşünsenize önemli olan aktarım hızı acaba o disklere kaç saatte aktarım yapılacak oda merak konusu bence en iyiysi hard disklerdir blu mulu hikaye
arkdaşlar blu-ray dsik size daha çok kapasiteden öte çok daha yüksek çözürnürlükte yani görünüm açısından süper denilecek şekilde yüksek yoğunlukta görsellik suna bilen disklerdir.
ileride ne olacağını merak edenlere hemen söyleyeyim 2015 yılı gibi holografik saklama tekniği kullanan 100terabyte lik diskler bekleniyor(elbette nanoteknoloji)eğer nasıl takip edicem ben bu teknolojiyi derseniz piyasa dergilerinden kurtulup bilim dergileri okuyun:ben bundan 6 sene önce öğrendim blu ray disc teknolojisini bilim ve teknik dergisinin son sayfalarında küçük bir haberdi…siz merak edin durun..:)))
Blu-ray olan dizüstüler yeni çıkıyor, şimdi almak yersiz olur demiş yazının çevirmeni yukarıda..
Diğer yorum yazanlar da benzer açıklamalar yapmış. Ama öyle değil arkadaşlar…
Teknoloji ve Elektronik meraklılarını sadece, tüm dünyası PC kasası ve içindekiler olan, teknolojiyi sığ görüp PC'lerle kıyaslayan insanlar oluşturmuyor. Dar bir çerçeveden ve kısıtlı bilgilerle (teknoloji, pazar, tüketici eğilimleri vb..) ahkam kesmek kolay.
PC siteleri, dergilerine kalsa herşey millet yanmıştı valla :)
Sayın CE,
Öncelikle yazının bir çevirmeni yok, ama bir yazarı var.
İkinci olarak şimdiden Blu-ray ürünleri almak isteyeni tutan yok. Ama aynı DVD teknolojisi gibi bu teknolojinin de gelişim aşamaları olacaktır. Nasıl ilk nesil DVD'ler hem çok pahalı hem yavaş hem de çşitli medyalarla sorun çıkartıyorlardıysa Blu-ray de daha o evrede.
Teknolojinin stabil olmadığını üreticileri bile söylüyor. Mavi lazerle yüksek çözünürlükte veri işlemek kolay bir iş değil. Bunun nedenlerini yazıyı okuduysanız biliyorsunuzdur. Nasıl HD-DVD ilk etapta sadece iki katmanken şu anda 3 katmanlılar konuşuluyorsa iledide Blu-ray için de değişik geliştirmeler yapılacaktır.
Her yeni teknoloji ilk çıktığında pahalı olur çünkü pazarda yeterli hacimde stok yoktur. İlk etapta bunların alıcıları herşeyi son model isteyen teknoloji "çılgınları" olur. Talep arttıkça piyasaya daha fazla mal verilmeye başlanır ve ürünün fiyatı düşer. Yeni teknolojiler de yerini almaya başladıkça şu anda çok pahalı olan ürün çok daha ucuza satılmaya başlar. Bu hep böyle olmuştur ve bundan sonra da çok birşey değişmeyecektir.
çok yararlı bi paylaşım olmuş
aman allahım . ölmek istemiyorum
teknoloji nereye kadar ilerleyecek görmek istiyorum
1.5 mb lık disketten cıktık yola 50 gb blu rayıına girdik. maşallahg
gerçekten süper bişi artık devir 50 gb devri
evet bazı yorumlar hakikaten çok tuhaf, bende dvdrom notebook var işe yaramayacak mı yani.. vs tarzında. işe yarayacak elbette. sayfada bahsi gecen disklerin yaygınlaşması ?5? seneyi bulacaktır ki onlar yaygınlaşadururken daha yüksek kapasiteli medyalarda piyasaya sürülecek o zaman yine bu tür yorumlar yapılacak. artık şaşırmamak gerekiyor bu tür gelişmelere, çünkü vakit geçtikce ihtiyaç haline dönüşüyor, ah biraz daha yer olsaydı şunları da koysaydım diske diyorsunuz, sonra bi bakıyosunuz adamlar daha fazla alana sahip diskler yapıyor. yani sözün özü datalarımızın boyutları da büyüyecek, onları saklayacağımız medyaların boyutları da. hal böyleyken elimizdeki dvd vcd cdlerimizi küçümsemeyelim hemen öyle :P, onlar da bi vakitler gözdelerimizdi ;)
Harici harddiskler işimizi görür ;)
valla bütün yorumları okumadım ama arkadaşlar emin olun internet üzerinden amerikadan siparişle türkiyeye çok fazla ürün getirten var ki emin olun notebook sahiplari ki bende onlardan biriyim kesinlikle pazarlama teknolojisi üzerinden bunun da dvd lerde olduğu gibi harici sürücü şeklinde usb bağlantılı olanını çıkartırlar
cok guzel bilgiler, tesekkurler ustad.
aslında işin kısası su: sony bi işe basladıgı zaman gelecek onla hayat buluyo… once ps1 sonra ps2 simdide ps3 ve blu-ray.. demek istedigim sony gelecegi belirliyo…. ve bende bundan cok ama cok mutlu oluyorum
@erhan naim
Sony hissen mi var yoksa? İnsan ticari bir firmanın çok başarılı olmasından bu kadar mutlu oluyorsa o firmanın ortağıdır diye bir mantık yürüttüm de… :)
Güsel bir olay fakat bütün DVD writerler yazarmı
Blu-ray yüksek boyutlu programları depolamak amacıyla çıktığına göre herkes almak zorunda değil. Zaten bizim yanlışımız her yeni çıkanı almaya çalışmamız. Kim ne tür işlemler yapacaksa tercihini işine yarayacak teknolojiden yana kullanır. Kimine VCD yeterli gelir kimine BD bile yetmeyebilir. Ayrıca BD çıkınca VCD ve DVD ler çöpe gidecek diye birşey de yok. Kimin ne işine gelirse onu alır kullanır. Ama teknolojik zenginlik yoksunluktan herzaman iyidir, yeter ki aç tavuğu oynamayalım.
ben burda yorum yazan tüm teknoloji bilgisi geniş olan arkadaşlara bir soru sormak istiyorum…
HD ve blu-ray gibi teknolojilerinin görüntü düzenlenmesi ile ilgili gelişmeleri, görüntülü yayınları ve bu konu ile ilgili ekonomiyi 21. yy ın ilk çeyreğinde nasıl etkileyecektir acaba bu konuda ciddi görüşlerini belirtmek isteyen arkadaşları beklerim…
Millet sanki DVD ile profesör olduda Blu-ray ile artık marsa çıkar… DVD çıktıda kaç kullanıcı kullandı. Zaten işini bilen dvd vs uğraşmaz. Store diskler var… takıyosun içine ihtiyacın kadar disk 300 500 gb neyse fıstık gibi… hemde daha ekonomik…
merhaba bence blue-ray türkiyede kulanılıyor ve benimkisi dvd çift katmanlı türkiyede gelişmiş aslında türkiyedeki profesörlerde trkiyeye ait blu-ray den daha kapasiteli çıkarsa mükemmel olur ve türkiyenin adı duyulur ve bir numara oluruz
blu-ray okuyuculu notebookum var. Blu-ray mükemmel birşeyya. hem kalitesi hemde kapasitesi bakımından dvd ve cd ye bin basar.
daha dvd yi alalı 1 yıl oldu. simdide blu-ray cıktı. üstelik dünya para bu teknoloji patronları insanları nasıl sömürmesi gerektigini gercekten cok iyi biliyor.
@eren walla ne diyeyim çok geç geçmişsin dvdye. Ben 4 senedir kullanıyorum, sanırım dvd 1995ten beri olan bi alet yani aslında değişmesi gerekiyor artık. Çoğu şeyi tek diske sığdırmak güzel olurdu…
guzel bişeye benziyoda bu turkiyeye gelene kadar bi 5-10 yıl daha gecer :D
Artık DVD'ye sığmayan arşivimi daha da azaltıp Blu-ray'lerde saklamanın zamanı geldi.
Zaten DVD arşivim nereden baksanız 20+30 seneyi bulmaz dataları bozulmya başlar. Onları şimdiden azaltıp elde kalan DVD'leri de ihtiyacı olanlarla paylaşmak akıllıca bi seçim.
Sonunda teknoloji gelişiyor, kalkıp da tüplü televizyon vardı nereden çıktı bu Plazmalar demesin kimse, bunların hepsi keyif ve rahatlık ürünü.
Bi de biz yapmıyoruz para veriyoruz birileri yapıyor getiriyor Allah bin raı olsun, ne tembel milletiz vesselam.
en güzel hard disk bnde 1tb(1000)gb lik var bluray hiç gerek yok
hiç bişey olmaz artık formatlarda ona gore denisecek boyutlar artacak herkes mecbur kalcak almaya bd
toshiba çıkıp tüm hard discli dvd recorder satın alan musterilerden blu ray sistemi çıktıgı için özür diledi. bunlardan biride benim ben henüz ankarada satısa cıkmış bir blu ray film görmedim. artı blu ray recorder olaraktamı kullanılıyor ve sonuçta 250gb lık bir dvd recorderdan daha çok görüntü depolayabilecekmi.. bana hala blu ray uzak ve soguk görünüyor
bundan sonra mor ışık devri gelecek çok yüksek 250 gb 500 gb e çıkacak Ble-ray teknoloji si kalmayacak bu DVD teknılojisi kadar sürmeyecek
sony vaıo vg-fw 11e ve vgn-11s ürünü almak adına tereddütteyim ilkinin fiyatı 2000 ytl 2.si 3300 tek farkı ikincisinde blueray olması denebilir…. sizce hangisini almak avantajlı olur….
ne gerek var Blu-ray'a yok cd-rw yok dvd-rw al bitane taşınabilir sabit disk veya flash bellek Blu-ray'ta bile gerek kalmaz bunlar çıkarır yine yeni bişey :)
bende 160 gb lik taşınabilir hard disk 35 gb lik de flash bellek var veri taşımak için yetiyo da artıyo bile :D
blu-ray disclerler ps3de tanıştım oyun grafiklerinin aldığı muazzam hali görünce blu-ray disclerin ne işe yaradığını anlarsınız
ben ce guzel bır teknoloji ve onunde ki tek rakibi hd-dvd piyasadan çekildigini açıkladı.ayrıca hd-dvd normal dvd den 15 gb daha fazla alıyordu ama bunun aksine 50 gb bır BD ıle dunyayı depolaya bılırsınız:D:D:D:D
güzel bi teknolaji ama su an için türkiyedeki gelişimi zaman alıcak elimizdeki bilgisayarlarda kullanımı imkansız su an için bildigim kadarıysa sadece sony vaio da var
zamanla türkiyede yaygınlaşacak.ama en az 5-6 yıl alır bence…cdler varken millet gidip o kadar parayı blu-raylara vermez sanırım…
çok kötu bi siteolmuş
adamlar harbiden uğraşıyolar yeni birşeyler yapmak için biz ise azımı açıp bakıyoruz..
bizim bu konularla ilgili iş adamlarımız ne yapıyor anlamıorum içinde çok para olan bir sektör bu walla param olsa bu işe girerdim…
Dvd yetmediği için blue ray disklere geçmek için sabırsızlananlar acaba dünya tarihini mi depoluyorlar. Türkiye gelir seviyesi düşük bir ülke gibi görünür ama nedense tüketim çılgınlığı had safhada. Geçim sıkıntısından yakınanların evinde bile son teknoloji ürünleri görmek mümkündür.Cep telefonlarının durumuna bir bakın. Eğer elindeki ihtiyacını görüyorsa hem fiatı ile hemde geleceği ile meçhul olan bir ürüne balıklama atlamak ne kadar mantığa uygun.
Teknoloji başdöndürür hızda gelişiyor.Tabi bu gelişimin yanı sıra depolanacak verilerin byt`ıda artıyor.Haliyle yeni bir depolama şekli ve ünitesi gerekliydi onlarda gerekeni yapmış bence.Benimse merak ettiğim 100-150gb lıkları nezaman çıkacak acaba,ülkemizde halen 3,5inç lik disket sürücüleri satışı sürerken komik geliyor bana.
abartıldıgı kadar degil ben yaklasık 5 adat film ini aldım çok kaliteli görüntü ve ses var ama ulasılması imkansız bisey degil blue ray okuyucular çokta fazla fiyatlarda degil
blue ray player'de arka panelde dolby pre aut çıkış varmı ,yani dekoder'den geçmiş 5:1 "çözülmüş" surraund ses alıp bağımsız anfilerimle sürebilirmiyim.teşekkürler.
ewet çalışır.çok güzel ben kullanıyorum tavsiye ederim
Bayanlar ve Baylar,
Yorumlarınız genelde samimi, güzel ve bilgilendirici nitelikler taşıyor, teşekkürler size. Ancak, "Blu-Ray" teknolojisini hafife almamak lazım, nasıl ki Win 95'lerden Win Xp'li hatta Win Vista vb..işletim programlarına geçerken kolay alışamadığımız gibi, bu da ona benziyor. Blu-Ray CD lerde kaliteli ses ve görüntü olacaksa bence alkışlanmalı derim, bu konu bir sürücüye data depolamaktan daha önemlidir. Kaldı ki dataları bazı katılımcıların vurguladığı gibi HDD 'lere de istediğimiz boyutta depolarız, sorun bu değil. Yüksek teknoloji üretenlere hayran olmamak mümkün değil, bazı arkadaşların belirttiği gibi bunun, insanları sömürme ile alakası yok. Adam aklını, zekasını, çalışkanlığını ve iyi eğitilmişlikle kazandığı bilgisini kullanıp yaratıyor ve üretiyor, elektriği icad eden adamı takdir ediyorsak, lütfen beyler, öyleyse elektroniği ve dijital teknolojiyi icad eden, geliştiren ve insanlığın hizmetine sunan bilim adamlarını da kutlamaktan başka çaremiz var mı? Tabii ki bunların hepsini ya da her yeni şeyi satınalmağa gerek yok, parasal olanaklara ve kesin ihtiyaca göre hassas tespitler yaparak bu malzemelerin seçimini yapmalıyız. Biz de hiç değilse önce buna kafa yoralım derim. Teşekkürler..
ya iyi hoşta bide bunları ders olarak gösteriyolar bizede acısınler artık içimiz karardı bu teknolojilerden çalışması zor oluyo xd…
al işte hoca sordu sınavda :s ya millet buluyo cazasını öğrenciler çekiyo yha bunun kısa bi tanımı yok mu?
Ben abd den türkiyeye geldim okumak için gitmiştim.orda kendime süper bi bilgisayr edindim.blu-ray sürücüsüde var aslında şu an için çok kullanmıorum daha pc için blu-ray oyunlar çıkmadı bile ama 2-3 seneye yayılacağından eminim.örneğin bu sene çıkan gta4 oyunu bile 4 dvd.yani her dvd nin kapasitesinin 4.7gb olduğunu düşünürsek 4.7 x 4 = 18.8gb gibi bi kapasite ediyor ve böyle bir kapasitedede blu-ray gibi bi discin devreye girmesi lazım.yakında gta seriside blu-ray a geçecektir.bildiğimiz gibi ps3 lerdede artık blu-ray sürücü kullanılıyor , xbox 360lardada öyle…yani yeni çıkan oyun konsollarıda blu-ray sürücüye ve disce geçmiş durumda.yakında pclerdede kullanılmaya başlanıcaktır çünkü (örnek olarak verdiğim gta4 oyunu gibi) bütün oyunların kapasiteleri artıyor…blu-ray bence türkiyenin kapısından bi kaç yıl sonra girecektir
Merhaba,
Açıklamanız çok güzel ve yeterli fakat yazınızda Blu-Ray kullanmanın radyasyon yaydığından ve zararlarından bahsetmemişsiniz. Yazınızda bunada değinirseniz yada bir ekleme yaparsanız kullanıcılar için daha sağlıklı olur.
@Blue-Line,
Blu-ray ve radyasyon mu? Şaka yapıyor olmalısınız :)
@Blue-Line
Evet.. Söyle bir etrafina bak istersen. Blu-ray'e gelene kadar…
Ben birsey sormak istiyorum. Ama lütfen deneyen / bilen birileri cevaplasin. Cok fazla 'öylesine' yorum yapan görüyorum.
Ben torrent sitelerinde 8 GB lik Blu-ray filmlere rastliyorum. Rip degil 1:1 Blu-ray yaziyor… Bildigim kadariyla bu disklerin kapasitesi fazla olanlari da var. 15GB / 25GB hatta 50GB. Öncelikle böyle filmler piyasada mevcutmudur. (Ben hic 25GB blu-ray bir film görmedim. Ama pek arastirmadimda dogrusu. 2. olarak eger böyle bir durum söz konusu ise kaliteden biraz bahsedermisiniz.
Tesekkrüederim…
Ben 60 gb lık blu-ray indirdim arkadaş transformers serisini blu ray izledim ve görüntü kalitesi müthiş derecede ses efeklerini söylemiyorum bile blu-ray harika bişe
arkadaşlar PS3 lerde blu ray okuyucu var ve ben bir film izledim müthişdi sesler kalite falan ama tabi bunun için birde hd tv lazım birde ses sisteminiz varsa gerçekten sinemadan farksız, sabırsızlıkla bekliyorum inşallah blu ray filmlerin sayısı artar eski filmleri de isteriz
bazı arkadaşlar demişki ben hiç yüksek boyutlu blu-ray film görmedim mininova.org adresinde blu-ray yazarak arama yaptırın pearl harbor boyutu 45GB, arkadaşlar blu-ray doğan ihtiyaçlara cevap veriyor siz kaliteli film izlemek istemiyorsanız blu-ray kullanmazsınız ama 10 yıl sonra zaten her bilgisayarda olacak isteseniz de istemesenizde.Artık bilgisayarların depoları terabayt seviyesinde olacak yani 1024GB eee tabi ki BD lerinde 50GB olması normal
yav zaten film yapımcıları filmlerini yaparken blu ray ı kullanmaları daha iyi çünkü hazırladıkları filmde animasyon ve fektleri blu ray disk lere kopyalar iseler zaten daha kaliteli bir film olur bunun için süper bişi diyorum.
Blu-ray teknolojisi daha ev kullanıcılarının kullanımına çıkmadı.. Eğer çıkacak olursa da çok pahalı olacağından eminim. Şuan bizim kullandığımız Blu-ray playerın bile fiyatı 4000$ dan fazla. Ve boyut olarak da eski IBM pc kasaları kadar. Yani bu da ev ortamına geçiş için epey zaman olduğunu gösteriyor. Son olarak da şunu söyleyeyim. Bu sadece bir kayıt sistemi şimdilik. Ve diskleri de DVD den kat kat büyük ve ağır.Ayrıca pahalı. Sakın bir DVD büyüklüğünde 25 gb kayıt beklemeyin. En azından şimdilik.
(ayrıntılı bilgi için ulaşabilirsiniz)
onur sivrihisar sen bizi kandırıyomusun.4000 dolara blu-ray bulamazsın çünkü blu-ray oynatıcıların fiyatı 700-800 tl.dvd ile aynı boydalar.sony,panasonic mağazalarında satılıyor blu-ray oynatıcılar
@Onur Sivrihisar
Bu yorumu "geçmiş"ten mi yazıp gönderdiniz ? Hani 90'ların ortası filan…
Yorumların hepsini okumamış olabilirsin ama senden önceki 3. yorumu okusaydın, ufkun bayağı bir genişlerdi. Hatta bir teknoloji markete uğrarsan dimağında kalıcı hasar meydana gelebilir, uyarayım.
Ayrıntılı bilgi için ulaşmak isterdim ama hangi gezegende olduğunu belirtmemişsin.
Profesyonel recorder'dan bahsediyorum
@Yasin Ustaoğlu,
Güzeldi :)
blu ray manyak bişey olacak düşünsenize filmleri arşivlemek ,içinde dünyanın bilgisi ne güzel olacak teknolojinin hızı müthiş
blu-ray player almak erine ps3 almak daa mantıklı görünüyor. hem oyun için hemde blu-ray filmler için fiyatalrıda 900 lira civarlarında. tv lerden ise full hd olanlar tercih edilmeli kaliteli görüntü için. hd ready ler 720p, full hd ise 1080p
ps3(blu-ray) + full hd tv (samsung 9 serisi )+ sağlam bir ses sistemi = sınırsız eğlence :))
sağulun kardeşler.
@yasin Ustaoğlu
Hakkaten güzeldi dostum :)
Arkadaşlar herşey güzel hoşta sadece blu ray disc ve player değil problem biliyorsunuz kullandığınız monitörde işin içinde önemli rol oynuyor. Yani monitörünğzğn desteklediği çözünğrlük sınırına kadar kaliteli görüntü izleyebilirsiniz.. Kaldı ki bence bunların hiçbirine gerek yok…. bende bd yok player da yok ama Blu-Ray teknolojisinde film seyretmeye başladım 1 hafta önce.. Kullandığınız hdd 1 tb olsun dvdrip indirir gibi kolayca bdrip indirip bd teknolojisinin tadını hiç ücret ödemeden yaşayabilirsiniz… Biraz da kendiniz için düşünğn olurmu……..
Piyasa da Blu-Ray film henüz görmedim diyen arkadaşlara da inceden bi gülücük atmak isterim:)))
Ya tamam hafızası daha fazla daha iyi çözünürlüklü disk de, bunlar hem daha fazla enerji harcıyolar hem de daha hassaslar. Hem çizilme leke toz bakımından hemde okuyucu kafa bakımından. Diskin titreşimlerine karşı daha hassas olacaklar. Yani artık mekanik tasarımları geçip flash türüne yönelmek daha yararlı olmazmı. Zira hddlerden sddlere geçiş başladı. dvd bluray vs yerine de flash bellekler geliştirilse daha uygun olmazmı. Daha az yer, daha iyi koruma, daha az enerji
hayır, blu-raylerin şu an kullanmakta olduğumuz cd writer ya da dvd writerlarda okunması mümkün değildir.ztn bildiğim kadarıyla da henüz blu-ray okuyan bildiğimiz adıyla "cd room"lar henüz nadir ülkelerde seyreklikle kullanılmaktadır.
Slm arkadaslar blue ray disck için blue ray okuyucular piyasaya sürülecek.Bunlar sayesinde bu işlemleri gerçeklestirebiliriz.Ve blue ray IH tepkime süresi 0.84 nm olmus bu demek oluo hızlı yazım ve yüksek kalite bu film oyun vb gibi medyalarda etkili olacaktır.
arkadaşlar bilmeden araştırmadan konuşuyorsunuz.blu-ray'ın kapasitesi 25 gb ve 50 gb'dan oluşuyor.ama 25 gb'a 2 saat,50gb'a 4 saat kayıt yapabiliyorsunuz.aynı zamanda türkiyede hd yayın yapılmıyor.kanal d dışında.sadece kanal d'yi kaydedebilirsiniz.yeni çıkan hd kameralardan almanız gerekiyor.diğer kameralardan çektiğiniz görüntüleri aktaramazsınız.yani herşeyi değiştirmeniz gerekiyor.hem bana göre blu-ray son olmayacak.sonrasında daha neler çıkaçak.dvd yeterli bana göre.2 saat kayıt yapabilirsunuz.görüntü ve ses mükemmel.yetmezse 8.5 gblik dvd alırsınız.
benim yiğenim pc yi bozdu HP MARKA 30 gün boyunca gelmeyince yeni pc verdiler ve hiç bir mağazada olmadığı halde HP HDX 16 MODELİ SÜPER Bİ PC HERKESİN ALMASINI TAVSİYE EDERİM BLU RAY ÖZELLİİĞİDE VAR VE 2 TANE GÖZÜ VAR DVD RYTERDA
bana yetiyo dwd bence gerek yok bana göre bunun kullanılması kullanıcıdan kullanıcıya degisir hani ihtiyaca göre değişir kullanımı ama bencede mukemmel bisi
bence bence bence başka bişey yok. hiç yok mu şu mendebur aleti kullanan arkadaş. hem nedir bu ortam anlamadım, sanki herkes bilgisayar uzmanı sade sade bi anlatıverin. sadece şu kadar depo eder deniliyor. sanki kiminki büyük muhabbeti. yazıyı okudum başım ağırıyor. vatandaş soruyo nedir bunun güzelliği, nerede kullanılır, ev sinema sistemiyle ilişkisi nedir, müzikle seviyeli bi beraberlik olur mu, herbir haltı çalar mı yaw…
mülkemmel bişi bu ya zatan blu ray pc için fiyatı ucuz ekran kartın Hd ise Monitöründe mülkemmel ise fazla söze gerek…daha geçmiş yıllara baktığımızda Win 95-98 leri kullanıyorduk xp çıkınca bu 98 felan bize yeter diyorduk..ama şimdi vista ve Windows 7 kullanmaya başladık geçmiş yıllarda oyunlar 2 cd idi şimdi 2-3 dvd li oyunlar olmaya başladı dünyada herşey hızla değişiyor ama değişmeyen tek şey değişimdir..hiç bir zaman bu bana yeter demeyin ihtiyacınız olsada olmasada değişim sizi bile değiştiriyor. Bu teknoloji hiç mi durmucak..:D Yakında Hd den sonra film izlerken karakterlerin evde gezdiğinide görecek.:D
Blu-Ray açılımı istiyoruz
:)))
süpersin.
evet aldim cok guzel memnuniyetle bakiyoruz ailece aldigim marka ise BD-P1590 SAMSUNG TABIIKI DAHA IYILERI VAR AMA BEN SU ANLIK IDARE ETSIN DIYE VE COCUKLARI MEMNUN ETMEK ICIN ALDIM VE ZATEN ALTI AYDA BIR TEKNOLOJI DEGISIYOR INSALLAH ILERIDE DAHA IYISINI ALMAYA CALISIRIM NEYSE ZATEN YAKINDA 3D LI TV VEDE DVD LER CIKACAK
Arkadaşlar saçma yorum yapmayın .
Bikere Blu-ray ( BD ) Sadece o dvd mpg gibi dosyaları kopyalamak için alınmaz bu 1 :
2 : Bluray dan oyun cıkarmak ıcın oyunun 6,7:D olması lazım neden mı ? Bi" oyun için 50 gb mı o anca 2020 de olur ;)
3 : Daha bluray ın tutulmasına kaç sene war . İstersenız arama motorlarında aratın ; dvd nın cıkıs tarihleri falan yazar cıkış Tarihiyle kullanım tarihinin arasında kaç sene war enaz 6 7 ;)
4 : Blu-ray cok rahat şifreleme cd lerinden biridir
bende blu-ray var çok müthiş bir görütü veriyo harika :)
Gercek bluray kalitesini anlayabilmek icin bluray televizyonunuzda olmasi gerekiyor..
Almanyada yasiyorum türk parasi ile 6 000 tl'ye samsung bir televizyon alan arkadasimda var. Ve izlediginiz zaman gercektende sinemadan daha cok zevk aliyorsunuz.
Blu-Ray Tv derken? FullHD Tv ler yeterli olacaktır düşüncesindeyim. Ha gider 200Hz Led aydınlatmalı FullHD LCD alırsınız ona bişey diyemem.
Teşekkürler.
blu ray okuyuculu pc'm war blu ray dick yok
bnm pc de blu ray okuo netten zamanınız warsa netten indirin film kaç gunde inerse tabi :D led ışıklı hd laptopbum kalite süper blu ray dewrim ya :D
ayy edd süper bişii bnde beğendim arkadaslar böle giderse yakında neler olur neler??=))
arkadaşlar blu-ray tartışmasını yapıyorsunuz.artık RED-RAY çıktı.yaygınlaşması 5 yılı bulur.bence artık blu-ray tartışmasına girmeyin.4096×2048 çözünürlüğe sahipmiş red-ray.şimdilik yapım aşamasındaymış.ilerleyen zamanlarda bu çözünürlüğe sahip televizyonlar ve kameralar çıkaçakmış.haberiniz olsun.isterseniz google araştırabilirsiniz.
bu arada sony blu-ray yazıcılı dizüstü bilgisayarı çıkarıp türkiyede satışa sunmuş.haberiniz olsun arkadaşlar.
Güzel bilgi Teşekkürler
arkadaşlar tartışıyorsunuzda yokred reyler çıkmışta falan filan benimde bilgisayardada blu-ray var ama kullanmıyorum çünkü diskleri yok yani anlayacağınız gibi adamlar yok yere kullanmadığımız bi cihazı bize kuzu kuzu kakaladılar sadece blu-ray273 dolar yani kullanmadığım bi cihaza farkında olmadan bu parayı vermişim kazzzzzzzzzzzzzzzzzık yani
bütün yazıları okudum eğer blu-ray ihtiyacımız yoksa neden alalımbu bir ikincisi bu diskleri bulmak zor ve fiyatıda tuzlu buda iki şimdi kullanamıycamız bişey için çıkmışsa alırız mantığı nedir acaba teknoloji güzel bişey tabiki ama cep telefonu olayındaki durumlara düşmeyelim
arkadaşlar blu ray dediğiniz nedir ki şuan blu ray ihtiyacımız kesimlikle ve kesinlikle bilgisayarlarımızda ihtiyacımız yok 2013 den sonra belki ihtiyaç duyacağız nerde kullanacağız diye sorarsanız yalnızca 1080p film izlerken ihtiyaç duyabiliriz yani fullhd filmlerde onun içinde fullhd tv ihtiyacımız olacaktır
teşekkürler
blue ray geleceğin en iyi teknolojilerinden gibi gözüküyor
arkadaşalar okadar karamsar olmayın ben cd üretimde çalışıyorum
şu an da blu ray dediğimiz cd yi türkiyede üretecek makinalar var ama okuyucular yaygın değil hepsi bu hem blu ray usb lerin çok gerisinde bir teknoloji
ne verimli bir yazıymış 3 seneyi aşmış dört seneye gidiyor, yorum alabiliyor hala. o tarihte doğanlar yakında okula başlayacak. işin şakası bir yana kayıt edilebilir media için de bu bir tıkanma noktası denilebilir baksanıza 3 sene önce Blu-ray bir yenilik olarak bu yazı ile okuyuculara sunulmuş ama hala(2010 sonunda) bir yenilik olarak satışda. bir arkadaş usb lerden bahsetmiş bence de kaydedilebilir media ömrünü tamamlamak üzere, çok daha küçük hacimli olmasına rağmen yığınsal veri depolamada çok daha başarılı olan usb-…. ürün çeşitleri yakın geleceğın vazgeçilmezi olacak.
arkadaşlar çok önemli ve değerli bilgilar yazmışsınız.
hepinize sonsuz teşekkürler.
ekleyecek bir sözüm yok çünkü sizin kadar bilgili değilim.
unutmayalım ki bilgi paylaştıkça çoğalır.
teşekkürler..
bu olay şeye benziyo """yoğurt koydum dolaba ellere vay"""
29 mart 2007 de yazan kemal arkadaş belkide kısa bir zaman sonra bu sisteme sahip olmuş ve kendinden sonra öğrenipde ona laf atmış olanlara ders verecek seviyeye gelmiştir. kim bilebilir. bu formlarda yüzlerce yazı var ve okumuyorum ilk okuduğum bir kaç tanesi geyiğin cinsini belirliyor. muhtemelen boş yazıyorum. çokda lülü….
öyle yapıda insanlarımız varki akıl almıyor. ben osiloskop tamircisiyim ve bu cihazları tamir ederken yanıma gelmiş kişilerin neredeyse yüzde yüzü aynı kanıda yani " sen bunu tamir ettiğne göre tv falan vız gelir" diye… ne alakası var tv bozulsa servis çağırırım yaptırıım. bu dozer kullanan birinin yada uçak kullanan pilotun her türde aracı kullanacağını sanmak gibi bişey. bazıları bazı şeyleri öyle zannedebilirler ancak onlarla dalga geçmek erdem değildir..
bi sigara molası arası bi tıkladım şu hale bak yaw…
birbirinizi yemekten vaz geçin birleşin kaynaşın….
bunun en güzel örneği konunun kendisidir yani blu-ray bunu icad edebilmek için dünyanın en gözde en ileri onlarca firması bir araya geldi icad ettiler satıyolar kaymanıda yiyorlar. bizde kaymak yerine birbirimizi yiyelim..
şunu diyebiliyormusunuz…
bu hayatta şunu yaptım ..ve övünüyorum .diye..
ben sölim başkalarının yaptıklarını konuşmaktan bi mok yapamayız biz.
hee kendi adıma var yaptığım bişeyler..
lafta ülkeler kurtaran kardeşlerim hep beraber bir araya gelip kaç kişiyi kurtardık .
o arkadaşa bi dvd hediye eden oldumu çıkma bile olsa.. tey tey tey.
en son kime ne yardımı yaptın… senden başka bilenvarmı. sor sorunu ver cevabını ..
amerikada seatcom var "sitkom" yani "otur gül"
bizdede seatcray var "sitkıray" yani "otur ağla"
ne demiş şair…
ben kaçar..
bd disc arşivciler ,cd dvd den nefret edipte içine bol dosya sığınca sevinen insanlar içindir :)
eskıden ne vardı 700 mb lık cd ler şimdi ne var 1500 gb hdd ler
şimdi ne var 25gb blu-ray lar gelecekte ne olucak 50 terabyte hdd ler
şuan için bu yoruma bakanlar hadilen biz rapidshare netload hotfıle gıbı upload sıtesı olmadık ya 50TB hdd neyımıze derler ancak olacak buda olacak yakındır 50TB hdd lerın gelmesı ancak buda sanıyorum 10 yılı bulur aslında uretseler bugunde uretırlerde 50TB lık HDD uretılıncede piyasadakı bu 1.5 2TB lık dısklere darbe vurulmuş gıbı olur o yuzden herşeyı zamanına bırakmak gerek :)
Hocam dvd okuyucu blue-ray okuyabiliyor mu?
ayık olun beyler. 2010'dan mesaj.
harike birşey ben kullanıyorum tavsiye ederim.
nerden indiricez bi yardım etseniz
Adamlar Nerden Ne Çıkarmışlar Derin Devlet Konusu olmuş Bu Blu-ray Memati De Belinde Blu-ray taşıyormuş silah felan eskidi artık mavi ışık :Dasdasdasdasdx xD Kardeşim Elin Gavuru Yapıyor Bizlerd Çıkınca Ne Zaman Gelir Ne Zaman Gelir Diyoruz Şu Türkiye Ne Biçim Bi Devlet Naıl Bir Ülke Teknolojide yüzde yüz Dışa Bağımlı Allah Rızası İçin Bişi Üretin Üniverstelerde Her Dönem Farklı Bir Programlama Dili Göstereceğinize Millete Tek Bir Hedef Üstünden Yönlendirseniz Sen Bilim Adamısın Alanın Şu Sana DEstek Hadi Yapın Deseler Yok illa Ağzımıza Bal Sürcekler Gerisini GEtirmiycekler …
arkadaşlar insanların bir şeyi bilmesi gerekmiyor nasıl olsa bizim yerimize düşünen kişiler var biz yanlızca senoryada bir satırız bu ülkedeki başrol'cülerden bize bir şey kalmıyor bizlerse cacıktan mevzuda hamen birbirimize kızarız kavga ederiz malı (gemiyi alan) gidiyor hepinize saygılar
BLU RAY TEKNOLOJİSİ OLDUKÇA GÜZEL VE İŞE YARAR Bİ SİSTEM (HERKESE TAVSİYE EDERİM):)
şu hale bak biri kuyuya taş atmış 40 aptal hala çıkaramıyo :) komıksınız
hafıza kartları,usb,hard disk gibi kayıt ortamları varken napıyım blu-ray'i.blu-ray aynı boyda cd'le.hafıza kartı veya usb bellek kullanırım daha iyi.panasonic markası çıkardığı televizyonlarda sd kart girişi koymuş.sd karttaki resimleri,videoları izleyebilyorsunuz panasonic televizyonlarda.hatta sd karta kayıt bile yapabiliryorsunuz.kameralar,fotoğraf makineleri sd karta kayıt yapıyor.napıyım ben blu-ray'i.
benim elim de 5 adet blu-ray var ama dvd sürücüsü bunu calıstırmıyorr ne yapmam lazım bilen var mı acaba
DVD sürücüsü Blu-ray diskleri kesinlikle çalıştıramaz. Blu-ray sürücü almaktan başka çözümünüz yok maalesef.
Emeğinize sağlık. Elleriniz dert görmesin.
Teşekkürler.
Emeğinize sağlık güzel bir makale olmus.
Teşekkürler
arkadaşlar dvd playerlar blu-rayı çalıştırmıyormu ve calıştırmak için ne yapmam lazım lutfen yardım
DVD sürücüler Blu-ray diskleri çalıştıramaz. Yapabileceğiniz bir şey yok maalesef, çünkü DVD sürücülerin optiği ile Blu-ray sürücülerin optiği tamamen farklı.
Arkadaşlar merhaba. Üzerinde 3d uyumlu yazan benq ms500 projektör yanındada blu ray sürücü aldım. Aldıktan sonra öğrendimki blu ray sürücü ile projektör uyumlu değilmiş sürücü elimde kaldı :) şimdi 3d filmi projektöre aktarmak için alternatif yöntemler araştırıyorum. Aklıma gelen birinci alternatif, blu ray diski laptop a bağlayıp 3d görüntüyü projektöre bilgisayardan aktarmak ama hdmı kablosu ile bu bağlantıyı yapmayı başaramadım. Diski bilgisayara bağlamak mümkünmu? yöntemini bilen arkadaşlar varmı? ikinci yöntem internetten 3d filmi bilgisayara indirip o şekilde görüntüyü projektöre aktarmak ama olduğum bölgede internet çok sıkıntılı olduğu için 3d filmi internetten edinmem biraz sıkıntılı. Bu yöntemi kendim deneyemedim ama deneyen ve başarılı olan arkadaş varsa indirme yolunu bulabilirim. Aklıma gelen 3. ve son alternatifte sürücüyü rafa kaldırıp, evde 3d izleme sevdasından vaz geçmek ki işime gelmiyor :) bildiği başka alternatif yöntem olan yada benim alternatiflerimin uygulanabilir yada uygulanamaz olduğunu bilen arkadaşlar varsa ve yardımcı olursa çok sevinirim.((Sorunuu çözen arkadaşa, Bir gün rusyaya yolunuz düşerse rus kızlarla 3d film izleme bileti ödüldür :))
kardeş sen en iyisi 1 adet 3d film cd si al bilgisayara tak ordan projektore at başka çaren yok bunu yapabilirsiniz sanırım…
Tarihlere baktım şaşırdım kaldım 2006 da çıkmış 2012 deyiz yeni yeni farkında olmaya başlıyoruz …
tarihteki yerimiz degişecek 100 yıllık anlaşmalar sona erecek
bir imza da benden tarihe :)
2030 a selamlar :)