15 Mayıs Pazar günü ülke genelinde onbinlerce kişi sansürsüz, zoraki filtresiz, fişlenme korkusuz bir gelecek için yüzbinlerce adım attı. Peki acaba başını İstanbul'un çektiği ve ülke genelinde otuzdan fazla ilimizde gerçekleşen bu yürüyüşler neden yerli basının ilgisini çekmedi?

Ülkemizdeki birkaç istisnai kanalı saymazsak ne televizyonların ne de gazetelerin yeterince ilgi göstermediği bu toplu eylem ne kadar trajikomik bir durumdur ki, yurtdışı basında bizimkinde olduğundan daha fazla ilgi çekti. Bizdeki bazı medya organlarının '200 kişi Taksim'de gezmeye çıktı' şeklinde yorumladığı bu eylemler, bakın yurtdışında nasıl bir yankı uyandırmış durumda.
Biz burada sadece bir 'Top 10' listesi oluşturduk, dileyenler Google'da basit bir arama ile yukarıda yer almayan onlarca kaynağa erişebilir. Bizim seçtiklerimiz ise kendi haberlerimizde de çoğu zaman kaynak olarak gösterdiğimiz, sektörün en önde gelen küresel haber kaynakları. Bu arada herkesin kendi seçimi tabii, yargılamak bize düşmez ama daha da ilginç olan şu ki, yurtdışı teknoloji haberlerinin ekserisini sıraladığımız bu kaynaklardan alan ülkemizdeki onlarca web sitesi nedense bu defa es geçmeyi tercih etti.
"200 kişi Taksim'de gezmeye çıktı"
Hakkaten böyle bir yazı geçtiyse bir yerde, linkini verseniz de hangi kurum olduğunu görsek iyi olur.
Ayrıca şu siteyi de eklemek isterim:
http://www.techdirt.com/articles/20110516/04053614282/new-internet-censorship-plans-lead-to-protests-turkey.shtml
http://www.zaytung.com/haberdetay.asp?newsid=102872
"…Bu arada herkesin kendi seçimi tabii, yargılamak bize düşmez ama daha da ilginç olan şu ki, yurtdışı teknoloji haberlerinin ekserisini sıraladığımız bu kaynaklardan alan ülkemizdeki onlarca web sitesi nedense bu defa es geçmeyi tercih etti." Haber -yorumdan alıntı
Acaba aşağıdaki haber yorumdan dolayı olabilir mi?
http://www.stargazete.com/guncel/7-buyuk-internet-yalani-haber-352065.htm
o linkini paylaştığın gazete allah bir dese inanmam. neye kime hizmet ettiğini bilen biliyor.
Saygıdeğer O.P'.. Sizin de nereden beslendiğinizi çok iyi biliyoruz. Bu savunma mı şimdi?
Siz yıllarca tüm insanlığı zehirlediniz. Şimdi Türkiye'deki ağa babalarınız can çekişmekte. Siz de son zehrinizi kusuyorsunuz. Bundan sonra necip milletin sözü geçerlidir. Üç beş bin çapulcunun değil. Techno-labs'te de benzer haber vardı. Ama sizin at gözlükleriniz bazı şeyleri görmenizi engelliyor.
http://www.techno-labs.com/1/25086/1/Her_4_t%C4%B1ktan_biri_porno.html bu link konuya yaptığınız katkıdan dolayı gurur duymanıza sebep olabilir.. Siz zaten 'Allah' dense inanmamaya programlı olduğunuz için bir problem teşkil etmiyor aslında. Allah özel isimdir ve büyük harfle yazılır, özel isim olmasa da büyükyazılır. İnaçsızlığınız her halinizden belli. Saygı yoksulu olduğunuzu belli etmeyin bari.
Olaya biraz tarafsız gözlüklerle bakabilseniz çok daha iyi olacağı kanısındayım.
Olay gayet basit ve açık aslında ama tarafgir olmanız -ki bunun da başat sebebi dini yatkınlığınız- sebebiyle atlıyorsunuz.
Şöyle izah edeyim:
Sadece siyasette değil hayatın her alanında 'iktidar' denilen oluşumlar yapıları, oluşumları ve geleceklerini sağlama alabilmeleri gereği statükoculardır. Muhalefetse yine aynı sebeplerle yenilikçidir.
AKP'ye bakın mesela, ilk yıllarındaki yenilikçi hareketlerinden eser kalmadı. Niçin? Çünkü artık iktidarları pekişti iyice. Peki şu anda yaptığı ne? İktidarını yitirmemek için statükoyu korumak. Bu yolda da mümkün mertebe tüm potansiyel tehlikeleri engelleyebilmek.Özetle geçmişte azınlıkken (ya da iktidara sahip değilken diyelim) nasıl yenilikçi bir tutuma sahipse bu güruh, şimdi de tam tersi bir tablo çiziyor.
Beri yanda geçmişin en byük statükocusu CHP ise artık yenilikçi rolüne soyundu. Niçin? İktidar olabilmek için. Olsa ne olur? Bir kaç yıl yenilikler yapar sonra da kendini sağlama aldığını düşündüğü anda muhafazakar bir yapılanmaya döner.
Yani özetle demem o ki, olay sağ/sol şu bu değildir. Her kesim iktidar olabilmek için evrensel araçları kullanır. AKP dini hassasiyetten gider, MHP milliyetçi hezeyanlardan beslenir, CHP ben orta yolum der. Neticede tüm bunlar iktidar olabilmek için kullanılan araçlardır. Piyonsa daima halktır.
Ülkemizde bu üçlü arasında (din/milliyetçilik/orta yol) en büyük geçer akçe din üzerinden oynamak olduğu için de hemen her daim AKP türü partiler kazançlı çıkar. Bugün AKP gider yarın BKP gelir, değişense hiçbir olmaz.
Son paragraf hariç, hak veriyorum. Yalnız bir ekleme yapayım, iktidar dediğimiz şey zaten böyledir. Doğasında var ve her ülkede hatta ülkeleri bırakalım, yöneten ve yönetilen her grupta (iki kişi bile olsa) bu böyledir.
Bunları yazarken aklıma geldi Kemal Tahir'in Devlet Ana romanındaki bir karakteri sadece bu durumu anlatmak için kurguladığını düşündüm. (karaktrin adını unuttum, gençliğinde büyük kahramanlıklar yapmış, orta ileri yaşında ise hala çok güçlü ama eskisi gibi kahraman değil) Romanı tavsiye ederim hatta bence birbirlerini tamamladıkları için Esir Şehrin İnsanlarını da.
@burusli
Son paragrafa da Türkiye'nin son 50 yıllık seçim sonuçları hak veriyor. Daha din üzerinden gitmeyen hiçbir parti %30'u aşamada bu ülkede. Milli Şef dönemini tabii ki saymıyoruz.
ANAP, AKP, DP hepsi de dini bir şekilde siyasetlerinin parçası yaptılar. Beri yanda CHP gibi sol görünümlü bir sağ parti ve MHP gibi milliyetçilik üzerinden oynayan yapılanma.
Bu tür PRAGMATİST araçlara başvurmadan kimse hiçbir başarı elde edemedi bu ülkede. Çünkü en ufak bir slogandan etkilenen aşırı duygusal bir yapımız var. Örnekleri saymakla bitmez bu tür vakaların.
Ama umutluyum ben. Avrupa din ile devlet işlerinin köküne baltayı ancak 450 yıllık bir sürede tamamen indirebildi. Yüzlerce yıl boyunca bilinç aşılandı topluma ve ancak son birkaç on yıldır oturdu sistem. Bugünse ne ateistler ne de başka birşey. Üstelik çoğu da kendi dini vecibelerine düşkün.
Biz de öyle olacağız, üstelik daha çok genç bir cumhuriyetimiz var. 100 yıllık bile değil geçmişimiz, ki bu ülkeler için ancak kundak vakti demektir.
Umutluyum ben. Tek yapılması gereken tarafgir gözlükleri çıkartmak.
@ Erdem Bey; bahsettiğiniz durumu (son paragraf dine yaklaşımın iktidarı belirlemesi) tek etken olmayı bırakın önemli bir etken olduğunu kabul etmek imkansız, çünkü dini AKP'nin kullandığını varsayacaksak veya bundan önceki iktidarların bu durumda din'i çok daha yoğun kullanan (tabir bence sakıncalı oldu ama söylemek istediği güzel anlatıyor) Saadet Aprtisi ve önceki klaonları, Haydaş Baş'ın partisi, Has Parti vb. partilerin şu anda ve önceki seçimlerde çok daha yüksek oy almış olmaları ve şimdide çok daha güçlü olmaları gerekirdi. Bence bu böyle ancak genel olarak söylemek istediğinizi anladım. Bencede Türkiyenin dinin dünya işlerinde belirleyici bir ayırıcı olduğundan çıkmak lazım, ancak bu kendi kendine olaak bir süreç. Zaten bu olduğunda zaten gelişmiş bir ülke olmuş olacağız (yanlış anlaşılmasın din çıkarsa gelişirz değil, geliştiğimiz zaman din faktörü bu kadar etkili olmayacak) ki bunlar olduğunda örneğin Güzelyalı Köyü camii Yaşatma Derneği Üniversitesi adında bir üniversitenin olması kimse tarafından yadırganmayacak. (konu ile ilgili bknz dünyada mezhep, kilislerin kurduğu ünivesiteler, bizde mümkün mü şu anda ) Konu din bağlamında kaymasın bence.
seviyorum seni dh.
editörlerimize ve siteye dair birşey söylenmeyeceğini(!) ve herşeye kılıflar biçildiğini daha önceden tecrübe ettiğimden siz editörlere sevgiler gönderiyorum.
orta yolcu arkadaşlar ergenekoncu arkadaşları partilerinde aday yapıcaklar onlar da mı ortacı :D
ilk yıllarında yenilikçi özelliği olduğu söylenen parti ilk yıllarında şimdi savundukları savları o zamanlar da savunmuyorlar mıydı..
yorumlarınızda kucaklayayım toplumu demişsiniz olmamış, tarafımı kayırayım demişsiniz yine olmamış.
ilk cümleme gelince, kendilerini seviyorum sadece teknoloji haberciliği yapıyorlar, takdiri de hak ediyorlar.
love gün
love pc
love anyone
senin de sofu olduğun her halinden belli. istediğim harfle yazarım allahı bak yine küçük harf kullandım bana demogoji yapma.
bu arada biz kimiz ya? kimi zehirlemişiz? milleti mi? sizin yeniden canlandırmaya çalıştığınız dünyanın oyuncağı olmuş osmanlıyı yıkıp cumhuriyeti kurmuş milleti mi zehirlemişiz? neyin son zehrini kusuyoruz? siz bu devleti ele mi geçirdiğiniz yıkılmaz bir diktatörlük mü kurdunuz? siz bugün vat yarın yoksunuz. sizin atalarınız hocalarınız nasıl ki tarihin tozlu sayfalarına gönderildiyse sizin başınızdakiler de gönderilecek. gün gelecek sizin makarna kömürle zehirlediğiniz bu millet o zehri başınızdan aşağıya kusup sizi postalayıp göndericek. 2metre yol yaptınız 3taşı yan yana dizdiniz diye bu millet size tapıyor mu saniyorsunuz? hiç merak etme bu millet akıllıdır siz şu an asıl niyetinizi ortaya koyamadığınızdan millet size tevazu gösteriyor siz içinizdeki iribleri çıkarma cürretini gösterirseniz bu millet işini başkasına bırakmaz bizzat darbeyi kendisi yapar.
Saçma sapan konuşma konusunda üstad sayılacak kıvama gelmek üzeresin. Biraz daha gayret edersen tamam olacak..
:) işine gelmeyenleri duyunca saçmalık oluyor tabi. senin gibilerin yeri bu topraklar değil suudi arabistandır. zaten sizin gibi devşirme islamcıların yapmaya çalıştığı şey de bu ülkeyi arabistanlaştırmak ama arpa boyu yol gidemezsin. senin gibi sofularla vakit harcamıyorum aslında ama sevdiğim bir sitede de bu zihniyeti görünce yanağınızı hafiften okşamadan duramıyorum
Sayın Metin
Verilen linkteki Star gazetesinin sayfasında "bu işin altında 50-100 dolara filtre programı satan yazılım şirketleri var" deniyor.
Sizinde itiraz etmeyeceğiniz bir gerçek var ortada. Birçok filtre programı BEDAVA…
Yani O.P. ya da başkalarını yargılamayı biraksakta gazetenin bu yalanına odaklansak diyorum. Kökten yanlış ya da bilinçli bir yalan değil mi? Gazetenin iyi niyetini sorgulatacak bir yazı değil mi linkteki haber?
Bilemiyorum sanki bu gazeteyi koruma ihtiyacı hissediyorsunuz gibi algıladım. Yanlış mıyım?
Ben gazete filan korumuyorum. Takip ettiğim bir gazete değil. Bu olan biten gerçekleri yansıtmıyor. Yakın bir gelecekte sansür filan olmadığını anladığınızda ne söyleyeceksiniz merak ediyorum.
http://pornomadokunma.blogspot.com Buyurun Photoshop değil.. Fotoğraflar tamamen gerçek.. Bakın biz neye karşıyız. Neler oluyor bunu görün artık.
http://www.zaman.com.tr/haber.do?haberno=1135610&title=stklardan-internette-filtreye-destek-fuhus-kumar-ve-uyusturucu-suclari-son-bulur
sen ve senin gibilerin zihniyeti bu işte. ahlaklı toplum yetiştirmek. size ne ya adam 18ini geçmiş isterse porno seyreder isterse filmini çeker size ne? siz hangi cürreyle toplum mühendisliğine savunuyorsunuz? ahlakmış. kime göre neye göre ahlak? amerikada bu bir sektör peki orada tecavüz taciz olayı var mı? yok. peki sizin ahlaklı yapıcaz diye baskı altına aldığın toplumda ensestler hayvanla ilişkiler diz boyu… bunların suçlusu porno mu yoksa sizin yobaz zihniyetinizin kurmaya çalıştığı baskı ve dogmalar mı?
18ini geçen her bireyin doya doya legal çekilmiş porno izleme hakkı vardır. 18yaş altının bu işte kullanılması zaten tüm dünyada suçtur büyük cezaları vardır. onun haricinde hiçkimsenin ses çıkarmaya hakkı yoktur. hele de sizin gibi sofu toplum mühendislerin tek kelime söz söyleme hakkı da haddi de cürreti de yoktur.
pardonda siz kimin Allah inancı olup olmadığını yargılayacak kişi misiniz? İnanç kulla Allah arasındadır siz arasına girip sen innaçsızsın diye değerlendirme yapamazsınız. Bide ağa babalarınız demişsiniz galiba şirketçikleri ve gemicikleri olanların babaları şuanki ağa babalar onu da hatırlatmak istedim.Necip millet sözleride eskide kaldı maalesef burda bizi eyaleti olarak gören a.b.d. nin sözü geçer.
'Star Gazetesi' ise tabii ki olabilir. Kendilerine güvenimiz sonsuz.
Zaten Uzan'lar zamanından beri bayıla bayıla takip ederiz. O zaman da son derece yansız ve tarafsız tutumundan ötürü takdir ederdik. El değiştirince bu tutumları gider, satın alan güruhun etkisi altına girer diye korkmuştuk ancak daha da adilane biçimde yansıtmaya başladılar herşeyi.
Ailecek bayılıyoruz Star'a.
:)
Siz bayılıyor olabilirsiniz ama biz sizin cüruf kokan yayınlarınıza bayılmıyoruz. Takip te etmiyoruz. Yıllardır on binlerce yalan haber yaptınız. Millete kan kusturdunuz. Sizin güruhu da çok iyi biliyoruz. Siz aslında güruh bile sayılamayacak bir ambarı doldurmayacak aç tavuklarsınız.. Yetti mi?
O zaman neden hala bu sayfaya yorum yazıyorsun?
Bizi yani sizin düşüncenizin aksini yazanı ötekileştirirseniz bizim de sizi ötekileştirme hakkımız doğuyor. Bunu anlayın artık. Benim takip etmediğim bir gazetenin adamı v.s yaftalamadığınız şey kalmadı. Beni cemaat evinin müdavimi diye aşağılarsanız ben de bir başka şekilde sizi yaftalarım. Bu küstahlıktan vazgeçiniz. Bunu direkt size yazmıyorum. Buradaki herkes için genel söylüyorum. Ben o gazetenin adamı isem sen de bir başka gazetenin, Menderes astıran gazetenin adamısındır. Kabul etmesen de sizin yaptığınız dayatma ile bu böyle. Ben PCLabs'in ürün inceleme, teknoloji hakkında bilgilendirme yazılarını takip ediyorum. Böyle ahmaklıkları ise eleştirmek oldukça doğal diye düşünüyorum. http://siyaset.pclabs.com açılsa tavrımız farklı olurdu bu ayrı mesele. Bu olan biten pclabs'e yakışmıyor da diyemiyorum artık. Bu iki elin parmak sayısın çoktan geçti..
Gayet de cuk oturmaya başladı.. Artık sayın adminler IP banlamaktan söz etmeye başladılar. Yazılanlar kral çıplak deminde ya..
Ben kimseyi yaftalamadım. Yaftalanması gerekeni yaftalarım, ama bu hoş birşey değil. İnsanları kalıba sokmak, "şu şunlardandır, o zaman şöyledir" demek pek mantıklı gelmiyor bana. buna rağmen insanların kalıplara uygun davrandıklarını görmek de beni üzüyor. Ben hiçbir gazetenin adamı değilim. Gazete okurum, ama o gazetenin adamı olmam. Küstahlık yaptığımı da düşünmüyorum. Sen siteyi eleştirmişsin, bayılmadığını söylemişsin. Maaşla durmuyorsun burada, bağlayan da yok. Bıktıysan bırakır gidersin. Bunun siyasi, dini veya başka türlü bir görüşle, yaşam biçimiyle alakası yok. Açıkçası ben bir site için böyle düşünsem bir daha adımımı atmam oraya.
Diğer konularda yazdıklarını da okudum. Saldırganlık iyi şey değil. Sakin olup meseleyi adam gibi konuşup tartışmak lazım. Karşı taraf saldırsa bile sakinlikle karşılamak lazım. Eğer sen karşı tarafın zehir saçtığını düşünüyorsan, onlardan daha sert bir üslup takınarak sen daha keskin bir zehir saçmış oluyorsun.
PC Labs siyasi bir site değil. Tabii ki bu siteyi hazırlayanlar, bu sitedeki yazıları yazanlar da insan. Onların da senin ve benim gibi siyasi görüşleri var. Ancak, onlar bu görüşlerini geride tutmaya çalışıyorlar. Taraf gözetmeden siyasi görüş içeren lüzumsuz mesajları sildiklerine ben defalarca şahit oldum. Onlar ne kadar işi siyasetten uzak tutmaya çalışırlarsa çalışsınlar, burada birkaç gündür konuşulan şey siyasetin bizzat ta kendisi. Ortada internetle ilgili bir yasa değişikliği var. PC Labs internetle ilgili haberleri veriyor, bu onların görevi. Bu haberi vermemesi daha yanlış olur. Bu yasa değişikliği bir hükümetin döneminde oluyor. Muhalifler de bu değişikliğe karşı çıkıyor. Şimdi, bu konuyu siyasetten uzak tutmak mümkün mü? Ben böyle bir ihtimal göremiyorum. Tabii ki herkes bu konuların altına görüşlerini yazacak, ama birbirine saldırmak, yaftalamak, mantıksız tezleri körü körüne savunmak bizlere yakışmıyor.
Neden buraya giriyorsunuz beğenmiyorsanız? Size hitap eden siteler kanallar radyolar var, açın okuyun seyredin. Onları takip edin.
Sen buranın jandarması mısın? Sana ne.. Bu ne küstahlık yahu.. Sen kimsin ki, bunu söyleme cesaretini nereden alıyorsun. Ben bu sitenin teknoloji yazılarını beğeniyorum. Ama bu tür haberlerini de eleştiriyorum. Anlamadıysanız başka cümlelerle bir daha anlatayım.
sen insanlara sataşma hakkını nereden alıyorsan ben de beğenöiyorsan çek git deme hakkını oradan alıyorum.
@MetiN
Eğer bir kez daha böylesi nahoş bir tarzda yorumda bulunursanız, İP'nizden banlamak suretiyle, PC Labs'a veda edeceksiniz. Bu tür yorumlarınızı düzenlemekten bıktım usandım artık. Onca işimin arasında bir de sizin yazdıklarınızı terbiye etmekle uğraşamam.
Gerçi zaten sevmediğiniz için çok da büyük bir kayıp olmaz sizin açınızdan. Ama yine de belirtelim. (Ve evet; bu kadar da sansürcüyüz işte.)
@O.P.
Terbiye ettim yorumunu. :) Öfkeye kapılmamak gerek. Zaten yeterince hezeyan sahibi ile uğraşıyoruz, gözünüzü seveyim bir de siz yapmayın böyle.
:))) tam tdk kurallarına göre yazılmış restore edilmiş. ben herkese hak ettiği dilde yorum yazıyorum bu zat maalesef bu muameleyi hak etti. karşıt görüşlerde olalım birbirimizle hararetli taryoşmalar da yapalım ama boş boş konuşmayalım.
pclabs doğan grubuna mı ait?
Hayır tabii ki. Çok şükür hiçbir medya grubuna bağlı değiliz. Ki zaten bu sebeple x gruba ait yayın organlarının hepsinden de daha çok haberlerimize taşıdık mevcut durumu.
Kimisi belli kesimlere yakınlığından görmezden gelir, kimisi ise ekonomik musluğun kapanması yahut zamanında kaçırdıkları ve hasır altı edilen vergi borçlarının yeniden karşılarına çıkartılması korkusundan ötürü arada 2 satırla kaynatırken biz günlerdir bangır bangır manşetten veriyoruz.
Hem hepsini geçtik, hangi Doğan Grubu Allahaşkına? Herkesin çevirdiği haltlar ortada. Ortak bir iki noktada buluşmamız bizi kimseyle ortak kılmaz. Eskilerin tabiri ile cemazül evvelini biliriz onların da.
Abileri kızar sonra nasıl görsünler
Ciddiye almamışlar, ama işin ucu onlara değdiğinde durumun ciddiyetini anlarlar. Gün gelecek onlara da sansür uygulanacak, o zaman veryansın edecekler.
gazetelere zaten sasür uygulanıyor sesini çıkaramıyorlar
asıl önemlisi muhalefet partilerinden bu konuyla ilgili tek bir açıklama duymadım. adeta herkes büyük bir sessizlik içerisinde genç potansiyeli farkedip seçim arifesinden muhalefetin bu konuya önem vermesini beklerdim ama onlar sessiz kalmakla bu uygulamayı bir anlamda destekliyorlar.
Mitingleri izleseydiniz böyle demezdiniz. Mesela Kılıçdaroğlu mitinglerde bu konuya değiniyor ve bizim hükümetimizde internete sansürsüz, filtresiz olarak erişebileceksiniz diyor. Yani gereken önem veriliyor konuya. Sadece yandaş basını takip ederseniz göremezsiniz bunları. Çünkü adamlar at gözlükleriyle dünyayı görüyorlar. Bknz: Star Gazetesinin üstteki haberi. (http://www.stargazete.com/guncel/7-buyuk-internet-yalani-haber-352065.htm) Biraz Sözcü, Aydınlık, Yeniçağ gibi gazeteleri de takip edin.
koca mitingde 2cümle ayırmakla olmaz bu iş hem muhalefetten kastım bir tek kılıçdaroğlu değil tüm muhalefet. yeniçağ ulusal kanal kanal b bunlarda yer alıyor ancak bunların takip edilirliği ne kadar o tartışılır. tabi burada konu yine basının çıkar uğruna iktidara hizmet etmesine geliyor ancak benim söylediğim daha başka. mesela pazar günkü yürüyüşlerde muhalefetten kim vardı? herhangi bir partinin en azından gençlik kolları başkanı dahi katıldığına dair bir bilgim yok halbu ki en azından il başkanları orada olmalıydı. belki ip tkp emep gibi yüzde 1in altında oyu olan partilerden temsilciler gelmiştir ama ben orada chp yi mhp yi has partiyi bbp yi görmek seslerini duymak isterdim.
Hmm demek ki neymiş, O.P. bizim haberlerimizi dikkatli biçimde okumuyormuş. :(
"…Bu ve benzeri protestoların kıdemli isimleri arasında yer alan Okan Bayülgen ve Haluk Levent gibi isimlerin yine katılımcılar arasında olduğu notunu da düşelim. Keza Şebnem Bozoklu, Mor ve Ötesi grubu ve Kanat Atkaya gibi farklı sektörlerden tanınmış simaların da bulunduğu yürüyüşün siyasi kanat temsilcileri arasında ise CHP Genel Başkan Yardımcısı Umut Oran ile yine CHP'nin İstanbul İl Başkanı Bahri Şahin vardı. Yürüyüşte toplumun istisnasız biçimde her kesiminden insanların bulunduğu notunu da önemle düşelim. Ki bunların arasında tekerlekli sandalyeleri ile gelen engelli vatandaşlarımız bile bulunuyordu."
http://www.pclabs.com.tr/2011/05/16/15-mayis-2011-internetime-dokunma-eylemi-ozgurluge-atilan-onbinlerce-adim/
chp nin geel başkan yrd. seviyesinde katıldığını harbiden bilmiyordum yalan yok gözümden kaçmış yaşlanıyoruz artık :) helal olsun chp ye ama dediğim gibi muhalefet chp den ibaret değil. chp aricindeki diğer partiler de bu düzeyde destek verdiler mi acaba? verdilerse ben görmedim o zaman sorun benden kaynaklanıyordur demek ki haber kanallarımı daha da çeşitlendirmem gerek.
Haluk Levent denen zağar PKK konserine çıkmıştı. Kimleri çok sevdiğiniz belli oluyor. Toplasanız bir adam! ederler mi acaba.. Okan Bayülgen.. Vay be.. Ne sanat adamı. Ne yazar, televizyoncu? Sahi nedir o müsveddenin gerçek mesleği? Ne katkısı olmuş topluma? Hadi oradan.. Cami kapatan CHP internet yürüyüşündeymiş.. Vay be .. katkıya bakın.. Ne için yürüdüğünü bile bilmeyen zevata bakın.. İçler acısı bir durum.
senin çok sevdiğin bir kişinin buraya içini dışını yazarım ama senin kafana girmez ki. sen en iyisi git hücre evine orada abilerinle kendi aranda beyhude vakit harca bilmediğin işlerle yorma kendini
Bu tür tartışmarala girip lafı uzatmıyorum bu sitede artık çünkü herkez kendi tarafından bakıyor ve karşı tarafı tenezül etmiyor ama…
Açıkçası bu 5651 meclisde geçerken CHP'de vardı.Bırakın karşı gelmeyi üstüne madde bile ekletti.CHP'de şuanda bildiğim kadarı ile internet ve teknoloji ile baya yakından ilgilenen yeni bir vekil var ama ben yinede bu ortamda kimsenin samimiyetine inanmıyorum.Eğer benim ve benim gibileri inandırmak istiyorsa CHP gider 5651'in kardırılması için önerge verir.
Bazı basın organlarına da sansür uygulanmasına geçmek gerek foto galerileri mazallah birilerinin bir taraflarına dokunur. :D
Olmayan birşeyin özgürlüğünden bahsetmek ne kadar doğru bilmiyorum ama basın diye birşeyin ülkemizdeki varlığından şüpheliyim sadece hükümet destekli yayınlar var o kadar.
arkadaşlar neredeyse hemen hergün arka sayfasında porno yıldızı reklam içerikli haberler yayınlayan (hemen hergün hürriyet gazetesinden porno yıldızı öğreniyoruz) gazetelerimiz var
baya baya teknoloji haberleri veren internet sitelerinde teknoloji haberi ile alakası olmamasına rağmen lezbiyen porno film üzerine konu açıp baldıra baldıra bu hard pornonun konusunu anlatan bir teknoloji sitesi var (ilginçtir bu sitede doğan holding grubuna ait)
star tv`de yapılan youtube ile ilgili bir haberde örnek için kendi bilgisayarlarında site ismini girerken windows`un otomatik tamamlamadan porno sitelerini alt alta sıralanması
ve bunların dışında hiçbirşeyle ilgilenmemesi ve ilgilenenler olsa bile arabasına C4 patlayıcı ile öldürüp susuturduklarından yada arabasında kurşuna dizildiklerinden (ki 25 sene sonra katili kahraman ilan ediliyor) ortada bu durum olduğundan dolayı ben artık yerli basın diye birşeyin kalmadığını düşünüyorum
İlk defa Erdem'in altına imza attığı bir haberine katılamayacağım!
Eylem bizim gazetelerimizde de " Pornoculuğun adı özgürlük oldu!" manşetleriyle kendine güzel bir yer bulmuştur!
O manşetler ne yazık ki doğrudur..
http://pornomadokunma.blogspot.com/ BİR RESİM BİN NASİHATTEN EVLADIR.. Buyurun Photoshop değil.. Gerçeğin resimleri.. Güneş balçıkla sıvanmaz.. Tek kelimeyle "yuh.."
Bu kepazelik değil de nedir?
Site sahibi de tabii ki bu pornoculara güzel bir slogan bulmuş.. SANSÜRE KARŞI BACAK OMUZA!!!! Eee, böyle eyleme, böyle slogan az bile..
Linkerlden sadece ccn'dekini okudum, diğerlerini okumadım, bence gayet düzgün bir şekilde haberi vermiş. Zaten yüzeyde mesele tamda böyle ama biraz kurcalamaya başlayınca (en azından bence) konunun kökü özgürlükler nerede başlar nerede biter'e geliyor. Eh bununda ne kadar kadim bir tartışma olduğu açık.
Hemen her benzer başlıkta yaklaşan seçimlerinde etkisi ile bir hesaplaşma durumu belli oluyor. Türkiye değişiyor. Kabuğunu kırıyor. Artık rolunu oynayan ülke konumundan rol kapan ülke konumuna geliyor. Aşağı yukarı 10 yıldır ben bu değişimin en yakın tanıklarından biriyim. 10 yıldan biraz daha önce okul yıllarında yaptığım işi bırakıp (çok sert bir krizin geldiğini görerek, okul bitmeden devlet sınavlarına hazırlandım, iktisat mezunuyum), devlete girdiğim yıl 2000, beni işe alan iktidar DSP-ANAP-MHP iktidarıydı. eğer Rahmetli Ecevit'in merkezi sınavı olmasaydı benim zihniyetimdeki birinin şu anda çalıştığım kurumda olması neredeyse imkansızdı. Kurum bana kalsın ancak gelişmiş yabancı ülkelerde ilişkileri süper sıklıkta olan bir kurum diyeyim. 10 yıl önce işlerimizdeki yabancı ağırlığına 100 dersek bugün bu rakan 50'dir ki benim bu tür karşılaştırmalardaki notum kıttır. 10 yıl önce biri deseydi ki şöyle şöyle olacak, hadi derdim git işine, ama bugün gelinen nokta, kendi açımdan gayet güzel.
Buradan iktidarı övdüğümü iddia edecek arkadaşlara şunu söyleyeyim, bunu bu iktidar tek başına yapmadı, bu milletle beraber yaptı. Tıpkı Atatürk'ün tel başına ülkeyi kurtarmadığı gibi.
Buradan hareketle bu milletin içinden çıkan grupları aşağılamak bana son derece sakat bir tarz gibi geliyor. Şimdi şöyle bir düşünelim CHP'nin AKP'nin, Cemaatçilerin, MHP'nin … (kimsenin gönlü kalmasın noktaları istediğinizle doldurun.) Hiç mi iyi bir şeyleri yok. Bence herkes bunu bir düşünmeli. Bu memleket dara düşse (ki İnşallah bir daha hiç düşmeyiz) birbirimize destek olmayacakmıyız? Bir hadis mealiydi galiba, kimseyi çok kırma yarın dostun olabilir, kimseyi çok sevme yarın düşmanın olabilir anlamlı. Bence bazı lafları ederken, bazı davranışlarımızda bunları dikkate alsak çok iyi olur. Çünkü burada bir arkadaş deseki cemaatler iyidir sonrada başkasına kırıcı bir laf etse o kırıcı lafın etkisi sadece kendisinde değil, iyidir dediği gruba da olur. (ilk aklıma geleni yazdım. Cemaat kısmını çıkarıp CHP, AKP, MHP, vs vs doldurabilirsiniz.
Selamlar
Yüz hata yapıp on doğru yapmak başarı değildir. Bu iktidar elbet güzel şeyler de yaptı ama kötü yaptıkları o kadar çoğaldı ki görmemek için kör olmak gerekir. Burayı örneklerle boğmak istemiyorum. Bilen biliyor zaten. Bilmeyene de bir milyon kez de anlatsak anlamayacağı için lafı daha fazla uzatmaya gerek yok.
bu bir toplsms çıksrmı işlemi değildir. Size göre hata olan şeyler bir başkası için doğrudur.
tek bir kelime satılmış basın.
o basın bunun şu basının bunun olayı yoktur bence bütün basın hükümetlerindir y..şak (sansürlüdür lütfen yorumu yayınlayın) para babaları hükümetin kuyruğunu bırakamaz.. bütün bu kalabalığı görmezden geldi basın diyelim demirören avm içinde olanları nasıl haber yapmazlar anlam veremiyorum..
Erdem bey ne kadar "Tarafsız" olduğunuz her halinizden anlaşılıyor. Size ve sizin tayfanıza birkaç sözüm var Bu iktidarı bu kalkınmayı kesinlike haketmiyorsunuz, size İnönü gibi ekmeği fişle dağıtan eli maşalı bir diktatör lazım. O zaman anlarsınız şu anda ne kadar "özgür" vede rahat olduğunuzu.
Üstte bir dünya şey yazdım fikirlerimi belirten, ya okumamışsınız ya da üstünkörü okumuşsunuz ki halen böyle bir cümle kurabiliyorsunuz.
Kalkınmaya gelince, iktisadi terminolojiden hareketle mikro ekonomik bazda kalkındığımız doğru. Makro ekonomik durum ise maalesef içler acısı. Halk ağzıyla söyleyecek olursak, 'bunlar günü kurtaracak hamleler, önümüz çok karanlık'. Cari açık olaylarına girmeye dahi lüzum yok. Size tavsiyem eğer İngilizceniz varsa, yurtdışı ekonomi bültenlerine abone olmanız.
İnönü teşbihinize de tek diyebileceğim yakışmadığı. Atamıza dil uzamatadığından (hatta daha da açık söyleyeyim: 'yemediğinden'), her zaman yaptığı gibi çakallığa başvuran, yandan dolaşan ve bu yolda İnönü'ye Hitler benzetmesi yapacak kadar x (buraya uygun sıfatı siz koyarsınız) bir adamın peşinden giden bir güruhun jargonu bunlar.
aynen katılıyorum. asıl amaç atatürke saldırmak ama henüz onu yapacak kadar dilini uzatamadığından atatürkün en yakın yoldaşı olmuş onun bıraktığı yerden ülkenin yapılandırmasını sürdürmüş olan inönüye çamur atıyorlar. inönü devriyle bugünü kıyaslayıp kendilerini bir matahmış gibi sunuyorlar. inönü devrinde 2.dünya savaşı vardı. ülkede iplik üretecek fabrika yoktu yozlaşmış osmanlının üzerine yepyeni bir devlet inşa edilmişti. ama bunlar herşeyi işlerine geldikleri gibi görürler zaten bunlardan önce bu ülkeye hiçkimse hiçbir şey yapmadı herşeyi bunlar yaptı bunların sayesinde oldu bunlar türkiyenin her anlamda en iyisi yani atatürk de dahil daha iyisi yok bunlar için
ekonomş benim alanım, diploma bile verdiler (çok zor oldu ama başardım) Ekomonik göstergelerimiz makro olanların durmu mikrolardan daha iyi, hem makro hem mikro göstergeler olarak geçtiğimiz yılların tamamından çok daha iyi. Cari açık olayındaki problem ise riskin büyümesinin verdiği rahatsızlık, bunu bir arabaya benzetirsek araba şu anda yokuş yukarı olarak devirli bir şekilde gidiyor, bu durumda harareti arttırıyor, motoru rahatlatmak için vitesi büyütmemiz lazım bunu yaparsakta, çekişten düşecek, tam bu noktada haraet sorunumuz gündeme geliyor, ya vites büyütürsek ve hararet düşmezse…
Cari açığı bizim ülkemiz açısında haratete benzetmek süper bir benzetme oldu, kendimi kutlarım. Yurtdışı ekonomi bülteni olarak tavsiyelere açığım.
Benim arada baktıklarımdan mesela İş Bankasının ekomnik görünüm raporu (çok çok itibarlıdır)
http://www.isbank.com.tr/English/PDF/EconomicReports/Monthly%28may2011%29.pdf
ve OECD raporu 2010
http://www.oecd.org/dataoecd/23/10/45951718.pdf
Ben bir ekonomisten bilgi almak istiyorum hazır sizi bulmuşken.
Hayvan dışardan geliyor bilindiği üzere.Öncedem Türkiyede üretilen bir çok şey artık dışardan alınmak zorunda kalınıyor bu sıralarda.Ben tam olarak bilmiyorum ama siz biliyorsunuzdur sayısını bir çok kurum özelleştirildi hatta bazıları 2 yıllık karından daha düşük fiyata özelleştirildi.Peki durum böyle iken nasıl oluyorda hem makro hem mikro ekonomi bu kadar iyi gidebiliyor?
Unutmadan ekonomi bu kadar iyi iken niye 3 kişiden 1i işsiz ve benzin niye 4.5 lira.
En umutsuz kölelik kendini özgür sandığın zamandır..
Valla siyasi görüşünüzü bilmiyorum önemsemem de ama örnekleri karşılaştırmaları doğru ypmak gerekli.
Sayın İnönü zamanında 2 tane Balkan, Trablus, 1. Dünya savaşı ve Kurtuluş savaşını vermiş bir Türkiye var karşımızda. Ayrıca 2. Dünya savaşı da çıkmış. Dünya ekonomisi çökmüş durumda. Yani Sayın İnönü ile Sayın Tayyip beyin dönemlerini karşılaştırmak biraz konuyu iyi bilmemek oluyor.
Ayrıca bu sansür olayında AKP'ye karşı çıkanların hepsi CHP'liymiş gibi algılamanız son derece yanlış.
Şöyle yapsak. Konuyu siyasetten bağımsız düşünsek. Bu sansür işi doğru mu yanlış mı diye düşünsek. Hepimiz aynı sonuca çıkarız kanımca…
Arkadasım siz siyasi bi partiyi savunmuyosunuz bence, siz takım tutuyosunuz okadar fanatik olmuşsunuz ki bazı görmüyor(yada görmek istemiyorsunuz ) malesef.
Bu kadar gürültü "filtre" yazılımı üreten firmaların kazanç kapıları kapanacak diye koparılıyor bence.
100 liraya filtre yazılımı satarsanız böyle olur işte.
ücretsiz yazılımdan bihabersiniz bakan bey gibi. Elinin altın tübitak var yaptır bitane onlara dagıt halkına ücretsiz. Geçin efendim bunları geçin.
beyniniz gibi bedava filtre yazılımları, web arayüzleri vb. şeylerde var maalesef
Erdem bey bana Atatürkü mazeret göstermeyin belki sizden daha fazla seviyorum Atamızı. Atatürk sağ olsaydı şu anda atatürkçü geçinen İran olacağız diye kıçını yırtanları ipe dizerdi bundan emin olun. İnönüye gelince herkes onun ne halt olduğunu biliyor kahraman olduğu yalanlarına kendiniz bile inanmıyorsunuz.
Konu Atatürk değil saptırmayın. Mevzu sizin yıllar önce ölmüş bir insan hakkında söylediğiniz bu yakışık almayan sözler. Dinsel jargonda ifade edecek olursam ettiğiniz 'gıybet'.
Gıybet neye benzer bilir misiniz? Ölü kardeşinin çiğ etini yemeye! Kim demiştir bu benzetmeyi bunu bilir misiniz? Hz. Muhammed. Dini hassasiyetleriniz var ise eğer önce bunlara dikkat edin lütfen. Tabii ki benimki sadece bir tavsiye. Neticede etmezseniz de sizin sorununuz.
'Bitaraf olan bertaraf olur' diyebilen bir zihniyetin yönetimindeyiz yıllardır. Ve maalesef o kadar şartlandırılmış ki artık insanlarımız, kimsenin tarafsız kalabileceğine inanmıyor çoğumuz.
Evet arkadaşlar PCLabs harika bir resimle güya 'Çok ilgi gösterilen eylem'i aklamaya çalıştı. Ancak bir dakikanızı ayırın ve aşağıdaki linkten taşınan pankartları görün.. Ümid ediyorum bu güruhun ruh halini görmenize, anlamanıza yardımcı olacaktır.. Göremezseniz yazayım.. 'Hepimiz Pornocuyuz..' 'PORNOMA DOKUNMA'.. 'Baldız Baldan Tatlıdır..' oha.. yuh.. Baldızından başlıyorlar demek ki..
http://pornomadokunma.blogspot.com/ BİR RESİM BİN NASİHATTEN EVLADIR.. Buyurun Photoshop değil.. Gerçeğin resimleri..
Yukarıda IP'mi banlama tehdidinde bulunan kardeşim. Diğer IP'leri de banlaycaksan kabul. Ben kim ne şekilde anlayacaksa o şekilde yazıyorum. Bana hücre evine git abilerinle takıl diyene.. 'Sen de porno toplantılarına katıl baldızından başla.. ' deme hakkım doğmuyor mu? Onlar dilediği gibi konuşsun.. Beni banlayın.. Ne harika!!! Sansüre karşısınız ama IP banlamaya bayılıyorsunuz..
Tüm pankartları özenle okudum. İroniyi farketmemiş olmanıza ise gerçekten şaşırdım.
Uzun uzadıya yazmayacağım. Sadece 'baldız baldan tatlıdır' diyen bir hanımkızımız mesela. Bilmem dikkat ettiniz mi? Ve bunun ne anlama geldiğini çıkartabildiniz mi? :)
IP'nizi banlama mevzuuna gelince. Fikirlerinizi terbiye sınırlarını aşmadan ifade ettiğiniz ve bize ya da diğer okurlarımıza hakaret etmediğiniz sürece tabii ki yayımlarım. Aynen bunu yayımladığım gibi. Ki sadece sizin değil pek çok yorumun üzerinde düzeltme yapıyorum. Yani size bir kastım yok. :) Dediğim gibi, öfkenize sahip olup, belirli sınırları aşmamaya özen gösterin yeter.
Hayırlı akşamlar. :)
Erdem Gukrer kardeşim. Benim size veya buradaki herhangi birine bir kastım yok. Bir düşmanlığım veya tanışıklığım da yok. Ama bir zevat çıkıp 'Cemaat evine, hücre evine.. Abilerinin yanına ' diye sözüm ona cemaatleri veya cemaat üyelerini aşağılmaya başladığı zaman anladığı dilden yazmaya çalışıyorum. Çünkü zihninde beni hapsetmeye çalıştığı o karanlık beynini açmam gerekiyor. Her bir cemaat kendi üsulunce memleket menfaatleri için çalışıyor, birtakım aklıevveller de bunları hakaret vesilesi yapmaya çalışıyor. Hayır, bu tahammül edilecek bir durum değil. En gelişmiş! ülkelerin, en sömürgeci para babası ülkelerin bile yapamadığı bir şeyi yapan yurt dışında 1000'i aşkın okul açıp Türk kültürünü, nezaketini dünyaya yaymaya çalışan bir cemaate kalkıp laf söylecek ben de susacağım öyle mi? Kendisin bu ülke için faydalı ne yapmış acaba? Afrikanın en ücra köşelerindeki zenci çocuklar Barış Manço şarkıları söylüyor, istiklal marşı okuyorlar. Bizimkiler pormona dokunma derdindeler.. Kaldı ki herkes fanı olduğu porno sayfasına zaten ulaşabilecek. Maksatlı ve mantıksız yayınlarla uğraşacağımıza yeni nesil bir anakart veya işlemcinin özelliklerini yorumlayabiliyor olsaydık keşke. Neyse, ben bu mesajla birlikte beyaz bayrak kaldırıyorum. Pes.. Çünkü abesle iştigal bir konu. Sizi de bir şekilde kırdıysam özür diliyorum. Kasıtlı, maksatlı veya 'dur şunun ağzının payını vereyim, kalbini kırayım' modunda veya bir tür hezeyan içinde değilim. Beni ve kişiliğimi, veya varsa mensup olduğum cemaati hiç kimse aşağılama, öteleme modunda yazamaz. Yazdırmam olayın özeti budur.
Benim baştan beri itiraz ettiğim nokta şu: Pornoma dokunma eyleminin aleyhine yazanlar cemaatçi, tu kaka, hücre evi abilerin ruhlarını esir aldığı kişiler oluyor. Fakat bu hakarete maruz kalanlar 'siz de o halde pornocu grupsunuz.. siz de o halde ne tür evlerde, hangi tür abi veya ablalarla takılıyorsunuz.. v.b (daha fazlasını yazamıyorum.. ' v.s diye karşı sevunmaya geçince terbiye sınırı dışına çıkmış oluyorlar.. Böyle bir haksızlık biçimi var mıdır?
Sizin nasıl ki o tür evlerde bulunma hakkınız varsa her vatandaşın istediği siyasi partide. İstediği bir sivil topluk kuruluştunda, hareketinde veya / veya cemaatinde vesairesinde bulunma hakkı vardır ve bu hakkını kullanan hiç bir birey aşağılanamaz.. Özgürlük bu değil midir? Yoksa korunan bir zümrenin bir diğerini aşağılaması özgürlüğümü mü vardır sadece?
Sana da hayırlı akşamlar kardeşim :D
Samimi olmam gerekirse, dediklerinde haklılık payı verdiğim kısımlar var. Hatta ne yalan söyleyeyim %80'ine katılıyorum. :)
Katılmadığım tek nokta olaya porno gözüyle bakman. Şimdi hocam olay porno değil. Özellikle pornoyo yüklenilmesi ise kısmen ironi amaçlı (ki kızların elindeki pankartlar yahut baldız baldızdan tatlıdır diyen hanımkızımızın vurguladığı tam olarak bu) kısmense içeriğin vurucu yapısında ötürü. Yani emin olun bu arkadaşların %80'i porno meraklısı yahut şu bu değil. Amaç bu vurucu kavram üzerinden giderek etki yaratmak. H bunların arasında gerçekten pornoma dokunulmasın da ne olursa olsun diyenler var mıdır? Tahminimce vardır. Ama azınlıkta kaldıklarını sanıyorum. Ki bence bu da en az yasaklama peşindeki tutum kadar sakat bir tutum. İkisi de hoş değil benim gözümde.
Kalan satırlarınızın tümünde zaten hemfikiriz. Benim cemaatlere düşmanlığım yok yeter ki dini siyasete alet edip bilgisiz insanlarımızı din üzerinden kandırmasınlar. Keza aşırı laiklere de karşı değilim. Onlar da yeter ki milletin dini özgürlüklerini aşağılayıp, modernliğin sadece kendileri gibi davranmak olduğunu zannetmesinler. Açıkçası ben ne kadar inandıramasam da tarafsız bölgede duruyorum. Hatta buradan açıkça yazayım ki, şimdi nasıl ki mevcut iktidarı eleştiriyorsam üniversite yıllarımda da türbanla okula giremeyen hanımkızlarımız için mitinglere katılıyordum. O zaman da aşırılığa karşıydım şimdi de. Ama işte o zaman yobaz/faşist vs diye yaftalanırdım şimdi ise CHP'li/ateist vs. zannediliyorum. :)
Hülasa demem o ki, tek arzum gerçekten demokrasinin ve özgürlüğün hakim olduğu bir ülkede yaşayabilmek. Yani ne çoğunluğun ezildiği, hakir görüldüğü vs. ne de azınlığın çoğunluk tarafından alınan kurallara uymak zorunda bırakıldığı bir ülkede. Ve maalesef benim derdime ne AKP ilaç oldu ne de geçmişteki hükümetler. Yalan yok, AKP ilk başlarda iyi başladı, revizyonist hareketlerini destekledim. Ama bugün baktığımda maalesef statükoyu korumaya yöneldiğini görüyorum. Geçmiş seçimlerde son derece sakin ve kendinden emin bir tablo çizen Erdoğan'ın bu defa karşıyı tahrik etmesi ve/veya yapılan tahriklere kapılması da bilahare hoş bulmadığım önemli ayrıntılardan. Açıkçası şu anda Pamukoğlu'nun beyefendi tutumu haricinde liderlerin hiçbirisini saygı uyandırmıyor bende
Velhasıl bunlar derin konu. Buraya sığamayacak kadar çok şey var denmesi gereken ve işin kötüsü saat de 1 oldu. :) Benim senden ricam bu tür haberlerde yorumlarında öfkeye kapılmaman. Seni tahrik etseler dahi birşey yazma direkt bize haber ver. Emin ol biz ya siler ya da uygun biçimde terbiye ederiz o yorumu. Ha atladıklarımız, gözümüzden kaçanlar tabii ki vardır ama dediğim gibi kasti değil, gözden kaçanlardır sadece. Öfkenin ucu hep bize dokunur neticede. Ve en nihayetinde bir hiç için birbirimizin kalbini kırar sonra üzülürüz.
Hayırlı akşamlar. :)
@Metin
SübhanAllah kardeş ibretlik bir paylaşım!
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%
DİKKAT : @MetİN
Zırt pırt verdiğin ve Körü körüne Porno savunuculuğu yapılıyormuş gibi göstermeye çalıştığın su şite ;
http://pornomadokunma.blogspot.com/
Fazla değil 15dk ayırıp "OKU!''saydın böyle bir hata etmezdin.
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%
Özgür basın ?
1- Faili meçul gazeteciler listesi
2- Linç edilmiş aydınlar
3- Hapise atılmış gazeteciler
4- Kadro değiştirmiş(!) TRT
5- Rtük baskısı
6- Maliye baskısı
Ve şimdide BTK ve TİB.
Basın tüm bunlara rağmen haberi yayınlasa bile ya bir yerde bomba patlıyor yada konvoy saldırılarıyla gündem değiştirilip başka yere baktırılıyor halk.
@MetiN
Görüşlerinize katılmıyorum. Aynı olayları ister eğitim deyin ister görgü deyin ne olduğu önemli değil farklı şekilde yorumluyoruz. Bu da normal. Ama bizim gibi düşünmeyenlerin de sizin yazdığınız şekilde yorumlarını yazması gerek.
Herkes bizim düşündüğümüz şeylere katılırsa ve karşıt fikirler belirtilmezse, karşıt görüşlere yer verilmeyen bir yayın olarak algılanırız ki bu istediğimiz bir şey değil. O yüzden yazmaya devam.
İnternet ortamında normalden biraz daha tahammüllü olmak gerekiyor. Herkes her an tahrik edici bir mesaj yazabilir. Gündelik hayata göre daha kolaydır. Bunu bilip soğuk kanlı olmaya devam etmemiz gerekir. Bir çeşit taktik olarak düşünmek gerek :)
Futbol maçı olarak düşünürseniz, hakem sertliğe biraz müsade edebilir. Ama kavga çıktığı anda kartlar uçuşur. O yüzden her şeye rağmen oyunda kalmaya çalışmak gerek bence :)
Porno meselesi sizin açınızdan rezilliğin daniskası. Ancak pankartlarda yer alan şeyler aslında bir gönderme. Bizim inancımız şu ki porno üzerinden, aslında her şeyi sansürleyebileceğiniz bir yasa çıkarıldı. Böylece her itiraz edene 'bakın pornocu bunlar' yaftası yapıştırılıp sindirilebilecekti. O yüzden karşı tepki de bu şekilde veriliyor. Pankartlarda yer almasının sebebi, devletin bunu öne sürerek 'sansür yasasını' çıkartması oldu.
Ve evet her yetişkin birey porno izlemekte özgürdür. Sizin bunu yanlış bulmanız o kişinin seçimini etkileyemez. Ama mevcut durumda o kişinin hakkı engelleniyor.
Her kişi CHP'yi sevmekte özgürdür sizin AKP'li olmanız bunu etkileyemez
Her kişi AKP'yi sevmekte özgürdür sizin CHP'li olmanız AKP'lileri linç etme hakkı vermez.
Herkes istediği hacı hocanın, tarikatın peşinden gitmekte özgürdür, kimseye engel olamazsınız.
Herkes isterse bir ineğe tapmakta bile özgür. Allah bizi iman konusunda bile kendi irademize bırakmışken biz kimin neye inandığını yargılama hakkını kendimizde nasıl buluyoruz?
Bu listeyi bu şekilde uzatabilirsiniz. Gördüğünüz gibi porno sadece bir madde. Ama devletin öne sürdüğü bir madde. Bu maddenin doğurduğu ve içinde bir sürü yuvarlak laf bulunan 5651 nolu yasa yukarıda yazdığım diğer maddelere de rahatlıkla uygulanıp, iktidar olanlara, onların yanında olmayan görüşleri sansür imkanı vermekte. Sansürlenecek demek değil bu. Ama o imkanı veriyor. Bizim karşı duruşumuz buna.
Ek olarak pornonun bile evrensel kuralları var. İçinde çocuk olursa bu her yerde suç. Ve öyle filtreyle vs mücadele edilmiyor. O türle ilgili mücadele silahla yapılıyor. Zaman zaman bu pisliği yayan yerler tespit edilip dünya çapında operasyonlar yapılarak o kişiler yakalanıyor. Evlerine ya da barındıkları yere silahlı baskın düzenlenerek. YouTube'ta bu baskın videoları var.
Siz görüşlerinizi bu sitede özgürce yazabilin diye uğraşıyoruz. Eğer ben bir çeşit sansür ihtimali sezersem, buna sebep olan yazıları kaldırıp yeniden yazılmaması için gerekli tedbirleri almak durumundayım. İlgili yasa o kadar her yere çekmeye müsait ki yarın biz bile uyarı alabiliriz.
Sonuçta muhalif yazılar da burada yer alıyor. İşin içinde olsanız site kapatmanın ne kadar kolay olduğunua eminim siz de şaşardınız.
Böyle bir sansür gücü ne devlet kurumlarında ne CHP'de ne AKP'de olmalı. İfade özgürlüğü için çok tehlikeli.
Başka bir yazımda söylemiştim. AKP gidip yerine CHP gelirse, AKP döneminde çıkan o 5651 yasası kesinlikle değişmeyecek. Kendi çıkarları için kullanılacak. O zaman da biz burda olacağız.
imzaladım, sadece ayrıldığım nokta bu yasanın (evet menfi şekilde kullanılabilirse de) bu şekilde internet kullanıcılarının büyük bir kısmını (% 98 den aşağı değil bence) rahatsız edecek şekilde kullanılmayacağını düşünüyorum. BU kadar gürültüde bu ihtimalden kaynaklanıyor zaten.
AKP, mkp cekepe falan filan.
Herkes bir siyasi olusumdan sikayetci, dogal olarak kendi perspektifinde yorumlar cikmis ortaya.
Agresif ve saldirgan olup sen sucusun bucusun o sun falansin gibi yazilari saymazsak genel itibariyle kimsenin elinde cozum yok.
Yani devlet bir adam olsa sorsa nasil cozeriz bu sorunu dese hic bir yorumcudan cit cikmaz.
Aslinda olayin derinligine bakarsaniz Avrupa'nin dini devletten ayirdigi falan yok.
Avrupa'nin yaptigi 5 yasindan itibaren cok kapsamli ve ivir zivirdan arindirilmis bir egitim vermek.
Din'e okul hic birsekilde karismadigi gibi devlette karismiyor.
Yani dini okullarin ilk sorumlulugu egitimi vermek, din egitimi de yine bilahare yapiliyor fakat ilk sart medeni egitim.
12-13 yasina gelen bir cocuk ne kadar asosyal olursa olsun hayati, dini ve kendisini anlayabilecek bir kapasiteye geliyor.
Egitim sistemi cok onemli oldugu icin ogrenci ile ilgileniliyor ve bilgi sahibi olmasi saglaniyor.
Turkiyeye baktigimizda egitim sistemi 5-13 yas arasi donem ogrenciye en cok baski uygulanip bilincinin torpulendigi donem.
Verilen bilginin ekseriyeti uygulamasiz, aile yahut cocuk istemese bile din etmeni var yada tam tersi.
Daha kisisel ozgurluklerin bu donemde baski altina alindigi bir ulke de sansur olmamasi icin bir sebep yok, cunki sansurun uygulanmasini gerektirecek ortam mevcut.
Porno izleyen tecavuze heveslenir, o zaman dini icerik izleyen de haca gider diyelim.
Gidebilir yahut edebilir, psikolojik etkilesim mumkun.
Ama bunun herkes icin gecerli oldugunu soyleyebilirmiyiz?
Soyleyemiyoruz…
Peki gecerli olmadigini soyleyebilirmiyiz?
Yine soyleyemiyoruz…
Cunki sosyal degerler internetten yahut bilgisayardan ogrenilmez.
Bilincsiz yetistirilen ogrenci gelecegin bilincsiz ve on yargili bireyidir.
On yargili bireyler ise on yargili aile yapilarina donusup sonuc olarak yine on yargili nesiller olusturur.
Din gibi degerleri kullanmayi Turkiyeye mahsus saniyorsaniz ya facebook gibi bir sanal dunyada yasiyorsunuz yahut bilmiyorsunuz veya da bilmek isinize gelmiyordur.
Dunyanin her tarafinda her zaman bu degerler kullanilir, basariya ulasmasi toplumun egitim ve kultur seviyesine bagli olarak degisir.
Elbetteki sosyopat, psikopat ve radikaller bu akimin basinda gider her zaman ama genel toplum ne nedir bilincinde olan toplumlarda pek ise yaramaz.
Inanan, inanmayan, kararsiz olan, reddeden kisaca her turde insan vardir.
Iste bu temel egitimler sayesinde kisiler yasalar cercevesinde kisilik haklarina saygi duymayi ogrenirler.
Biz de bunlari ogrenip, egitim sistemimizi gelismis ulkeler seviyesine cikaramadigimiz surece.
Sansur, baski, dayatma, kaset, youtube, google, facebook kelimelerini tartismakla ve hic bir zaman ulasamayacagimiz bir cozumun tartismasini yapmakla olup gidecegiz. ( Zaman dongusu )
Herkesin okula gitmesi egitim sistemini guclendirmeye yetmez, herkesin gittigi okulda verilen egitim daha onemlidir.
Saygilar.
Akılları başlarına gelene kadar aman demekten başka çare yok…..
sizde benim gibi yapın Sandığa gidip oy kullanmayacağıma dair şerefim üzerine yemin ediyorum. Böyle bir oluşum başlatılırsa bunlar seçimdende kaçar.
Sadece internet için değil tabiki Adam köprü yapmış yol yapmış hızlı tren yapmış 4 senedir kafamızın etini yedi kim ne yapacak bunları.
Adalet ne durumda (Resmen yok bakanlığı bile var ama o yok)
İşsizlik ne durumda (hani bütün işsizlere maaş vereceklerdi ya nerde)
İnsanlar gelir dağılımı ne durumda
Güneydoğu ne durumda
BOP başkanlığı ne durumda
Ergenekon ne durumda
Krizde bile yapılmayan zamlar ne durumda
Libya Mısır Tunus Suriye buraları kim karıştırdı bizim başbakan ne türlü konuşuyor.
Porno sitelerini kapatıyorsunda zina serbest memlekette.
Son dört yılda polis binlerce yolsuzluk olayını aydınlatı gibi görülsede
hepsi fos çıktı. Özellikle yapıldı. Örnek: Okyanus Operasyonu.
Diyeceğim oki bu partilerin hiç birinden bize bir hayır yada hıyar gelmez. Onlar sadece kendini düşünür. Şimdi başbakan kaldır diyince kaldıracak indir diyince indirecek adamlarıda topladı tam bir kral kılığınada giriyor.
Vay be gerçekten sansürü savunanları olduğunu gördükçe AZİZ NESİN'in ne güzel bir söz söylediği aklıma geliyor.
cidden ben de yerli basında bu haberleri aradım…
Haber sitelerine baktım, gazete manşetlerine baktım. Büyük bir destek bekliyordum. Haberde değinildiği gibi dişe dokunmayacak ufak yazılar ile geçiştirilmiş idi.
Facebook'ta rekor kıran bir milletiz ama internet haberlerine yer vermiyoruz.
Cidden şaşırdım.. Taraf olmakla da ilgilisi yok gibi. Çünkü iktidar partisi karşıtları da sessiz idi.
Tam net bir cevap bulamadım…
Son olarak şuna kanaat getirdim; aslında halk ve medya bu olayın ne kadar "vahim" olabileceğini ön göremedikleri için, bu "filtreleme" olayını ciddi almamış olabilir diye düşündüm. Yanılıyor olabilirim de…
Kaldı ki katılım yine de bana göre az idi… Yahu, ekmek-su gibi olmuş internet, onu filtreleme ve fişleme geliyor. Ne kadar büyük skandal.. İran, Çin gibi ülkelerdeki zihniyetin benzeri… Katılım yüzbinleri bulmalıydı, bence…
listeye ingiltere ve fransayı ekleyin bence (ve belki başka ülkeler)
Yok canım daha neler…
Çin, google ile savaş açıp kendi arama motorunu yapan bir ülke… Kimse google kullanmasın diye uyugladığı yaptırıma bakar mısın?
İran desen, bildiğim kadarıyla, site erişimleri oldukça kısıtlı. Öyle her istediğin siteye giremiyormuşsun. İnternet yorumlarından okuduğum kadarıyla biliyorum.
Ama İngiltere ve Fransa'da "google"a erişimin yasaklandığını duymadım. Ayrıca site erişimi konusunda da bir durum var mı, bilmiyorum…
Bu ülkelerde ikamet edenler bilgi verebilirse, iyi olur tabii…
şimdi uzun uzunda yazardım ama sırf meraktan herhalde interneti sadece googledan ve mevcut ve yapılması gereken uygulamayıda yasaklamaktan ibaret sanmıyorsunuz herhalde?
Editörler muhalefet olmuş sayfa dolu dizgin sürüp gitmekte.Yorumları okuyunca teknoloji haberlerinden sıyrılıp içindeki ateşi gün yüzüne çıkaran yetkili Editör-Moderatör Şahsiyetleri kınıyorum.Gerçekçi olalım,Geçmişle yaşayalım,geleceğimiz olsun.Gördüklerimizi göz ardı etmeyelim ki,delikanlı olalım.Biri seviştiği afişeyi meclise sokup maaş bağlattırıyor,bir diğeri seçmenine yuvarlak diyebilecek kadar,HZ Osman'a
"küfür" edebilecek halsiyetsizliğe varana dek söylemlerde bulunuyor.Peki ne için ?…..anladınız sanırım.Ben bu zamana dek AKP hükümetinin hayasızca,dengesizce bir hareketini görmedim.Ülke,bir belediye başkan adaylığına soyunup verdiği vaaderle rezil olan Kılıçlaroğluna veya Ankara Konya arasına hızlı tren vaadi veren MHP ye kalacağına var sansür uygulayan AKP DE KALSIN.Her ne kadar bu durumu tasvip etmesemde yinede diğerlerinden 10 kat iyidir.Yazık be hızlı tren sefere başlamaya gün sayerken verilen bu vaadler ne denli ülke ile alakalı olduklarına işarettir.Yine Kılıçlaroğlunun Dündar'a dediği gibi "ASKERLİĞİ 18 AYDAN DÜŞÜRECEĞİZ " tam bir komedi vaad etmesi aslında hayli düşündürücüdür.Hal buysa varsın AKP sansürleri ile uğraşalım.Eczane kapısında ilaç kuyruğu beklemekten çok çok iyidir.Kimse kimseye masal anlatıp kendide inanmasın
Askerlerimiz ölüyor şurada eylem yapalım desek kimse gelmez..Ama neti kısacaklar porno izleyemeceğiz diye tonlarca adam birikir..
Breh breh breh..
gazetenin birinde p0rn0 meraklıları eylem yapıyor yazıyordu :)
http://www.sabah.com.tr/Yazarlar/ilicak/2011/05/18/kimsenin-internetine-dokunmuyoruz
bence anasayfada yayınlanması gereken bir ropörtaj, gündemdeki bütün sorulara cevap vermişler
Bu da yayınlansın :)
http://www.haber7.com/haber/20110518/10-yasinda-ayet-bilmek-yasak-porno-serbest.php
Bi haber yapılmış ve iş tamamen siyasete kaymış, bu haberi yapan arkadaşın bi soruyu cevaplaması gerek bence, bu uygulama başladığında otomatikman sansürmü gelecek yoksa internet içeriğine sansür koyma hakkı kendi elimiz<demi olacak? Yani isteyen kullandığı internet içeriğini kısıtlayabilecek istemeyen hiçbir kısıtlama uygulamadan kullanmaya devam edebilecekmi? Uygulamayı getirenler bunun böyle olacağını söylemekteler aksi bir durum yoksa internete sansür haberi YALAN haber olmuyomu? Bu uygulama devreye girdiğinde istediği siteye girmeye devam ederse insanlar bu yürüyüşü yapanların asıl derdi nedir?
-mi?, -mı?" gibi soru işaretleri ile dolu olduğu için insan işkilleniyor ya…
Burada bir muallak durum var. Ve kurumsal olarak alınan kararlar yok. Kişiye özel, bir kişinin 2 dudağı arasından çıkacak sözler ile uygulamaya geçilecek…
"şöyle olsun…" derse öyle olacak…
"böyle olsun…" derse öyle olacak…
Burada alınacak karar aslında tabanda tartışılmalı, sonra STK'lar ve diğer meslek örgütleri ile tartışılmalı… Ortak bir çalıştay yapılmalı… Çalıştay sonrası bir çalışma raporu sunulmalı ve buna göre filtre mi olacak, izleme mi olacak, buna bakılmalı…
Misal internet ile ilgili şirketlerin görüşü alındı mı? (ISS'ler, hosting firmaları…)
Misal meslek örgütlerinden, EMO'dan bir görüş alındı mı? (Bilgisayar Müh. meslek dalı olarak EMO altında yer alıyor.)
İnternet ile ilgili derneklerden görüş alındı mı?
http://www.inetd.org.tr
http://www.tubisad.org.tr/Tr/Sayfalar/default.aspx
http://www.tubider.org.tr
Bence bu tip bir çalıştay yapılmadı..
"Ben yaptım, oldu" mantığıyla hareket ediliyor diye düşünüyorum. Önceki tecrübeler nedeniyle de bu tip bir "çalışma şekli"nin son tüketiciye yararlı olmayacağı kanısındayım…
Zaten olayı yakından takip edenler, sürecin ne kadar kötü yönetildiğini de bilirler… Yapılan açıklamalar, bir önceki açıklamayı yalanlar nitelikte idi. Bir garip işleyiş var idi.
İnternette vizyon sahibi olmaz isek, dünyaya "yön verecekler" kısmında değil, her zamanki gibi "izleyenler" kısmında oluruz. Neden bir "facebook", bir "google", bir "yahoo" çıkmıyor bizden.
Dünya internet litaretürüne girmiş olan "ekşi sözlük" uygulamasını bile kendi kendimize baltaladık. Keza "Fizy" konusunda olanları hatırlayın:
http://www.pclabs.com.tr/2011/01/07/bizde-engelli-dunyada-odullu-fizy/
Gelecek "internet"te olacak, bu kesin. Tüm bilişim raporlarında, internete bağlanan cihazların gün geçtikçe katlanacağı, herşeyin internet üzerinde olacağı, "bulut" sistemleri vs. derken biz onu geriletmek için enerji, zaman ve para harcıyoruz…
Burada filtre için gösterilen neden sadece bir "dayanak", "altyapı"… Hani derler ya, "minareyi çalan kılıfını hazırlar…" Bu bir kılıf, tüm düzgün insanların, ahlaklı insanların taraf olabileceği bir dayanak…
+18 içeriğe erişimin filtrelenmesi elbette herkesin istediği birşeydir. Ama çocuklarımızın kişisel gelişiminde ve iyi yetiştirilmesinde bu "filtreleme" yapılacak yığınla işten sadece bir tanesidir…
Burada bu dayanağı ciddiye alırsak, gençlerimizi korumak istiyor isek, eğitim sistemine de bir el atmamız gerekir… Eğitim sistemi, gerçekten şu an bilinçsiz bir topluma doğru bizleri götürüyor… Hani kurbağanın kısık ateşte haşlanması gibi, farkında değiliz ama ısı giderek artıyor. (Dünya en iyi üniversite sıralaması vs.)
Ardından TV yayıncılığına el atmamız gerekir… Hangi kanal eğitici, öğretici program yapıyor. Niye gençlerimizi iyi yetiştirecek düzgün bir kanal yok…
Deveye sormuşlar; "neden sırtın eğri?", o da demiş; "nerem doğru ki?"… Bu misal, düzeltmemiz gerekn daha bir çok konu var…
En önemlisi, vizyon ve misyon olarak internette ne durumdayız, bilen var mı? Misyon olarak, internet sektöründe ciroşu kadar olacak, şu kadar site yayın hayatına başlayacak, şu kadar sayfa günlük olarak yayınlanacak, şu kadar eğitim sitesi olacak, online eğitimde şu kadar sertifika verilecek, diye bir hedef var mı?…. Hedef yok, ilerleme yok.. ama kısıtlama var, keyfi uygulama var, "yaptım oldu" zihniyeti var…
Sonuç? İnterneti filtrelemek benim elimde olacakmı olmayacakmı?
23 Ağustos günü göreceğiz… Bu tip tepkiler ile filtrelemenin sınırları belli olacak…
http://www.cnnturk.com/2011/bilim.teknoloji/teknoloji/05/03/internetin.olum.tarihi.22.agustos.2011/615303.0/index.html
http://mserdark.com/web_dunyasi/sansur-ayibina-dair-22agustos
http://mserdark.com/web_dunyasi/2-sansur-karsiti-yuruyusun-ardindan
Çok komiksiniz pornoma dokunma diye sokaklara yığıldınız diye filtreyi değiştircekler he? Karınca dağa küsmüş dağın haberi olmamış. Kendinizi ne sanıyorsunuz siz ya? Bir grup birilerinin oyununa gelen araştırmadan etmeden galeyene gelen insancıklar sürüsü. Filtre yapmadan önce bilmemne kuruluşuna danışmamışlarmış tabi tabi BTK dakiler bilgisayardan anlamayan çömezler nasılsa, hiç uzmanları yok, herşeyi siz bilirsiniz size sormadan yapmaları ne hadlerine…
@Roshi,
Tepkilerden dolayı "eksisozluk'e erişimin engeli" kaldırıldı, haberiniz yok mu?
http://www.nethaber.com/video/3609/tayfun-acarerden-flas-aciklama.html
Tepkilerden dolayı bakan bile açıklama yaptı. Bence dağın haberi var bundan.
http://www.pclabs.com.tr/2011/05/18/binali-yildirim-internete-yasak-koymaya-kalkan-karsisinda-beni-bulur/
BTK kurumunda atamalar nasıl oluyor, haberiniz var mı?
Devlet, kadro oluştururken neye dikkat ediyor, haberiniz var mı? Konusunda uzman olmasına mı bakıyor, yoksa başka parametreler mi var?
http://www.bitdunyasi.com/tr/?Sayfa=Detay&Id=5656
http://www.biltekhaber.com/Web/Haber/HaberOku.aspx?haberID=1868
Bilgisayardan pek anlamadığını, teknolojiyi takip etmediğini BTK başkanı kendi itiraf etti…
"…Yoğun çalışan insanlar teknolojiyi yoğun kullanamaz. Çünkü vakitleri yoktur. Ben de öyle. Teknolojiyi gerektiği kadar kullanırım. Yoğun kullandığınız zaman ilgi alanınız dışına da çıkabiliyorsunuz. O kadar cazip şeyler geliyor ki. Merak edip, girip bakıyorsunuz. Orada oyalanmanız, bir zaman kaybı aslında. Facebook, Twitter gibi sosyal medyada yokum. …"
http://www.medyaradar.com/haber/roportaj-61759/yanimda-biri-varken-internete-girmeye-cekiniyorum-sansurle-suclanan-isim-konustu.html
Kanunlar hazırlanırken her daim profesyonellerden destek alınır.
Bu konuda profesyoneller kimlerdir? Meslek örgütleri, konuyla ilgili şirketlerin ticari örgütleridir vs.
Kanun böyle yapılır. Biraz devlet geleneğini öğren… Kanun yapıcı, nasıl yapar, hangi komisyonlar kurulur, hangi kurumlardan bilgi istenir, bilir kişi tayin edilir… vs.. vs.. yani öğreneceğin çok şey var… okumaya devam, insancık…
Doğrusunu da yapmışlar… Bilir kişilerden fikir almak ile kasteddiğim tam da buydu:
"…Bu toplantının ertesinde Binali Yıldırım'ın güzergahı, ülkemizin bilişim sektörü yönlendiricileri ile buluşmak oldu.
Aralarında BTK Başkanı Tayfun Acarer, TÜTED (Telekomünikasyon İşadamları Derneği) Başkanı Adil Müftüoğlu, TBV(Türkiye Bilişim Vakfı) Başkanı Faruk Eczacıbaşı, Turkcell CEO'su Süreyya Ciliv ve sektöre ait sivil toplum kuruluşu temsilcilerinin de bulunduğu bu toplantının bir numaralı gündem maddesi de 'Güvenli İnternet' idi…."
http://www.pclabs.com.tr/2011/05/18/binali-yildirim-internete-yasak-koymaya-kalkan-karsisinda-beni-bulur/
Ayrıca aynı haberde, Binali Yıldırım'ın sözleri de dikkat çekici. İşte tepkilere karşı, oluşan "olumlu" tavırlar… Dağ duymuş… Bazıları gibi işkembe-i kübradan atmakla olmuyor. Önce bilmeli, sonra fikir sahibi olunmalı, sonra düşünmeli, en son konuşmalı…
"SİYASET SİTESİ OLDUN PSLABS"
Sözü geçen her başlıkta defalarca kez PcLabs ilgili açıklamayı yapmasına rağmen hâlen itham eden,saygısızca denileni görmezden gelip, tekrar tekrar dillendip, yılldırmaya ve baskı piskolojisi kurmaya uğraşanları güdümlü FİTNE'tör ve FESATLAR olarak görüyorum.