Call of Juarez: Gunslinger'ın incelemesini gerçekleştirdik.

call of juarez gunslinger 610x381 Call of Juarez: Gunslinger İncelemesiCartel ile dibi gören Call of Juarez serisi, neyse ki çabuk toparlandı ve Gunslinger ile birlikte bir kez daha karşımıza alıştığımız Call of Juarez olarak geri dönmeyi başardı. Efsanevi kelle avcısı Silas Greaves ile birlikte bir kez daha Vahşi Batı’ya dönüş yaptığımız oyunda, Greaves girdiği bir barda eski parlak günlerini anlatmaya başlıyor ve biz de bu vesileyle onun geçmişte Billy the Kid, John Ringo ve daha birçok ünlü Vahşi Batı kovboyuyla ilgili yaşadıklarını oynuyoruz.

Vahşi Batının En Hızlısı

İlk bakışta oldukça çizgisel bir deneyim sunacağa benzeyen Gunslinger çok geçmeden, özellikle de özgün hikaye anlatımıyla, oyuncuyu yakalamayı başarıyor. Yaptığımız Vahşi Batı’nın çorak arazilerinde elimizde silah, bize sunulmuş alan içerisinde hareket edip, önümüze geleni öldürmek değil. Tamam teoride yaptığımız iş bu, ancak oyun anında zaman zaman Greaves ve dinleyicilerinin diyaloglarının bize eşlik etmesi, bazen Greaves’in hikayeleri yanlış anlatması sonucu yaşananlar ve anlatılan hikayeye göre oyunun şekillenmesi ve diğer ilave birkaç oynanış mekaniği Gunslinger’ı içine düşebileceği çizgisellikten uzaklaştırıyor.

CoJGunslinger 2013 05 31 14 54 06 45 610x343 Call of Juarez: Gunslinger İncelemesiŞimdi ne demek istediğimi biraz daha açayım. Örneğin, oyunda takır takır önünüze geleni alırken, bir anda ekran donuyor ve  Greaves’ten ‘Hayır öyle değil, böyleydi.’ gibisinden bir replik işitiyorsunuz, oyun birkaç dakika öncesine geri sarıyor ve bu sefer o kısmı farklı bir şekilde oynuyorsunuz. Bu durum bazı oyuncular için emek ziyanı olarak algılanabilir, ancak oyun güzel olduğu için, bu anlar pek de büyük sorun oluşturmayacak, bilakis çoğu oyuncunun hoşuna bile gidecektir.

Greaves’in anıları oyunun temelini oluşturduğundan, bazen anlatılanla sizin durumunuz uyuşmayabiliyor. Örneğin Greaves ‘Mermim çok azalmıştı.’ diyor, ama bu arada sizin bu konuda herhangi bir sıkıntınız yok. Bu durumda yine ekran donuyor ve mermi durumunuz Greaves’ın anlatısına uygun bir hale getiriliyor, böylece hikaye de aynen anlatıldığı gibi şekillenmeye devam ediyor.

CoJGunslinger 2013 05 31 14 56 22 84 610x343 Call of Juarez: Gunslinger İncelemesiOyunda anlatılan bir hikayeyi oynadığımız için, seslendirmeler de doğal olarak ayrı bir öneme sahip. Neyse ki Gunslinger bu konuda en ufak bir sıkıntı yaşatmıyor. Özellikle de Greaves’e hayat veren John Cygan o bildiğimiz Vahşi Batı kovboylarının kendine has ses tonlarını çok başarılı bir şekilde Greaves’e aktarmış. Oyundaki diğer karakter seslendirmeleri de Cygan’ın performansına yaklaşıyor. Ayrıca aksiyona kendinizi çok fazla kaptırmayıp, arka plandaki diyaloglara kulak verirseniz de, arka planda oldukça eğlenceli sohbetlerin döndüğünü fark edeceksinizdir. Etrafta susmak bilmeyen silah sesleri ve Vahşi Batı ezgilerini taşıyan müziklerin de doğru seçimi ile oyun ses konusunda başarılı bir performans ortaya koyuyor ve ayrıca o Vahşi Batı havasına da oyuncuyu daha kolay sokuyor.

Elbette ki bir tek müzikler ya da silah sesleri Vahşi Batı havasının yakalanması için yeterli değil. Gunslinger grafiksel açıdan dört dörtlük sayılmaz. Çevre kaplamalarında zaman zaman karşınıza çıkan özensizliklere, silahınızın cisimlerin içine girebilmesi gibi detaysızlıklar eşlik etse de, oyun özellikle de çevre tasarımlarıyla, tüm görsel hataları örtbas etmeyi başarıyor. Büyük kanyonlar, uçsuz bucaksız doğa manzaraları, madenler… Şu ana kadar Vahşi Batı filmlerinde nasıl bir yerle karşılaştıysanız Gunslinger’la o yerleri ziyaret ediyormuşsunuz havasına kapılmanız olası.  Bu konuda yapımcılar gerçekten başarılı bir iş çıkarmışlar. Ayrıca yansımalar ve sıcaktan oluşan buharın yarattığı görüntü kaymaları gibi küçük görsel detayların da oyunda ihmal edilmemesi hoş olmuş.

CoJGunslinger 2013 05 31 15 54 47 93 610x343 Call of Juarez: Gunslinger İncelemesiGörsel manada ve sesler konusunda başarılı bir Vahşi Batı deneyimi sunan Gunslinger peki oynanış bakımından ne düzeyde? Öncelikle başarılı hikaye anlatımının oyunu çizgisellikten kurtardığını bir kez daha hatırlatalım, ancak oyun Red Dead Redemption gibi açık dünyalı bir yapım da değil. O yüzden oyun boyunca yaptıklarımız, adam öldürmenin dışına pek fazla çıkmıyor. Neyse ki yapımcılar bu konuda da önümüze birkaç çeşitlilik sunmayı ihmal etmemişler.

Öncelikle karakterimizin upgrade edilebilir olduğunu belirtelim. Oyun anında altıpatlar mı, yakın ya da uzak mesafeli silah mı kullanmayı tercih edeceğinize göre üç farklı upgrade sınıfı var. Elbette ki bu üç alanda da aynı anda gelişme gösterebilirsin, ancak bu yoldan giderseniz hiçbir silah türünde tam anlamıyla uzman olamayacaksınız demektir.

CoJGunslinger 2013 05 31 15 01 28 60 610x343 Call of Juarez: Gunslinger İncelemesiVahşi Batı’nın olmazsa olmazı düellolar hem oyunun hikaye modunda, hem de ayrı bir mod olarak oyuna dahil edilmiş. Düello mekaniğine ilk birkaç denemeden sonra alışıyorsunuz ve kendinizi bir anda Vahşi Batı’nın en hızlısı olarak görmeye başlıyorsunuz. Ancak oyunda multiplayer modunun eksik olması, gerçekten öyle olup olmadığınızı öğrenmenizi engelliyor. Düellolarda şayet rakibiniz silahına davranmadan, silahınızı çekip onu öldürürseniz, oyun sonunda gelen istatistik ekranında rakibinizin ismi yanında ‘şerefsizce öldürüldü’ gibisinden bir ibare yer alıyor. Ee burası Vahşi Batı. Burada şeref her şeydir.

Gunslinger’da bizleri vasat bir yapay zeka karşılıyor. Düşmanlarınızın siperler arası hareket etmesi ilk başlarda göze hoş gelse de, siper aldığı yerlerin patlayıcı arkası olması, doğru düzgün siper almayı başaramamaları, sizi bazen fark edememeleri ya da size ateş etmek için bir anda ortaya atılıp da sizin açık hedefiniz haline gelmeleri, yapay zekanın aslında pek de iyi işlemediğini kanıtlıyor. Yalnız şunu söyleyebilirim ki, geçmişte ne kadar kötü yapay zekaya sahip oyunlarla karşılaştığımızı anımsarsak, Gunslinger bu konuda, diğer alanlarda olduğu kadar olmasa da, başarılı sayılabilir. En azıyla yapay zeka yüzünden oyun oynanmaz, zevksiz bir hal almıyor.

CoJGunslinger 2013 05 31 15 28 45 44 610x343 Call of Juarez: Gunslinger İncelemesiSürekli çatışma halinde olduğumuz Gunslinger’da zaman zaman düşmanlar sizi bunaltabilir ve köşeye sıkışmışken bir kurtuluş çaresi arıyorsanız, ‘Concentration’ modu imdadınıza yetişebilir. Bu haldeyken kısacası düşmanlarınız daha yavaş hareket etmeye başlıyor ve karakteriniz çok daha öldürücü bir hal alıyor. Birkaç saniye süren bu modun dışında, yapımcılar ölüme çok yaklaştığınız anlarda da size son bir şans tanımışlar. Bu gibi anlarda oyun ağır çekime geliyor ve sizi öldürecek mermiden kaçabiliyorsunuz. Aksiyon oyunlarından görmeye alışık olduğumuz ‘quick time event’lar da Gunslinger’da yerini almış. Dediğim gibi yapımcılar oynanışı çeşitlendirmek için ellerinden geleni yapmışlar ve amaçlarına da ulaşmışlar.

CoJGunslinger 2013 05 31 15 12 39 25 610x343 Call of Juarez: Gunslinger İncelemesiOyunun hikaye ve düello modunun dışında yer alan Arcade modu ise oyunculara katıksız bir aksiyon deneyimi sunuyor. Temel amacınızın öldürebildiğiniz kadar kovboyu ortadan kaldırmak olduğu bu mod, hikaye modunu tamamladıktan sonra bir süre daha sizi oyuna bağlayabilir.

Son Sözler

Call of Juarez: Gunslinger özellikle de Vahşi Batı havasını özlemiş oyunculara ilaç gibi gelecektir. Orta düzey grafikleri, başarılı seslendirmeleri,  oynanış mekanikleri ve doğru müzik tercihleriyle bütünleşen çevre tasarımları ile, ortaya kaliteli bir Vahşi Batı deneyimi çıkmış. Umarız ki düştüğü gibi kalkmasını bilen Call of Juarez serisi bir kez daha Cartel’deki gibi bir düşüş yaşamaz.

Puan: 8.5/10

Test Sistemi
  • Acer Aspire 5742G
  • Ekran Kartı: Nvidia GeForce GT 420M
  • İşlemci: Intel Core i5 460M 2.53 GHz
  • Bellek: 4GD DDR3 RAM