İçeriğe atla

TTNet Adsl aboneliğimi iptal ettirdim fakat bir sonraki döneme ait fat

- - - - -

  • Please log in to reply
35 replies to this topic

#1
bboyseco

bboyseco
  • Misafir
Merhaba arkadaşlar. 31 mart günü TTNet ADSL aboneliğimi iptal ettirdim, 2Mbit limitsiz kullanıyordum. İnternetini taşı kampanyası ile Smile ADSL'e geçtim. 1 Nisan günü internet bağlantım hala kopmamıştı. 2 Nisan'da internete erişemediğmi farkettim. Smile ADSL bağlantım Ayın 9 unda açıldı. Fakat bugün (11 Nisan) TTNet Fatura'dan sms ve mail geldi. Son ödeme günü 29/04/2009 olan 64.25 TL tutarında borcum varmış. Ben Nisan ayında hiç kullanmadım ki bu Nisan dönemine ait fatura gelsin. Üstelik 63.75 TL olması gereken aylık tutar 64.25 TL görünüyor. Bu faturayı ödemek zorunda mıyım? Ne yapmam gerekir? Teşekkürler.

#2
Melih Çelik

Melih Çelik
  • Misafir
ADSL inizi Martta kapattırdınız ama Mart ayının tutarı faturanıza yansıyacaktır ki Mart ayının faturası Nisan 11 de kesildiğinden sizden 31 Mart a kadar olan bedeli kesmeleri normal olacaktır. Tabii bu tarihten sonra 11 Nisan a kadar olan dönemi tahsil etmeleri mantıksız bir durum olur. Ama bu noktada TTnet ile yaptığınız sözleşmenin okunmasında ve ardından TTnet'i arayarak bu durumu sormanızda fayda var. Başka bir değişle ADSLinizi kapattırdığınız tarih 31 Mart ve bu güne kadar olan tutar Nisan 11'de faturanızda olur. Bu da belirttiğiniz miktardan sanıyorum 10-15 tl az bir tutara denk gelir.31 MArt'dan 11 Nisan'a kadar olan tutarın ise normalinde tahsil edilmemesi gerekir ki bunun tahsilinin gerçekleşmesi de yaptığınız sözleşmeye göre değişecektir.

#3
bboyseco

bboyseco
  • Misafir
Ama ben kapatmaya gittiğimde zaten mevcut borçlarımı ödemiştim. Son ödeme günü 30 Mart olan bir faturam vardı 63.75 TL tutarında, o faturayı ödedikten sonra kapatma talimatı vermiştim. Nisan için de 31-1 Nisan veya 31- 11 Nisan günlerini kapsayan bir fatura gelmesi gerekmez miydi? Pazartesi günü gidip bir konuşacağım. Teşekükkürler açıklamanız için.

#4
Melih Çelik

Melih Çelik
  • Misafir
İşte o son ödemesi 30 Mart olan faturanın kesim tarihi de 10 Mart civarı.Yani Şubat 10 dan Mart 10 a kadar (yaklaşık olarak) geçen dönemdeki internet kullanımını kapsıyor . Yani sizin 10 Mart' tan 10 Nisan a kadar olan dönem borcunuz ödenmemiş oluyor. Telekom bu bedelin fatura olarak size yansıtalacağını ve ödeme tarihi gelmediğinden faturanın beklenmesini istiyor. Kısacası fatura kesim tarihleri önemlidir. Son ödeme tarihini baz almayın.Umarım daha net olmuştur. Sizin durumuzda tek yanlış olan şey eğer ki sizin normalde aylık faturanız 63 tl ise; bu bir ayı kapsadığından bu tutardan 10 günlüğe karşılık gelen mebla indirilerek size fatura edilmeliydi. Yani yaklaşık 45tl gibi bir tutar sizden talep edilmeliydi. Elbette sözleşmenizde abonelik iptali olduğu vakit içinde bulunan ayın tahsilatı da tam olarak yapılır gibi bir madde yoksa.

#5
bboyseco

bboyseco
  • Misafir
Anladım çok teşekkür ediyorum.

#6
RayTracer

RayTracer
  • Misafir
Bende 29 Aralık'ta internet hizmetini kapattırdım. Ödenmemiş borcum yoktu. Israrla sordum. "Benim başka borcum var mı kapattırdıktan sonra fatura gelmez değil mi?" dedim. Zaten borcunuzu kapatmadan internet hizmetini kapttıramazsınız dediler. Son faturamı da ödeyip hizmeti kapattırdım. Ocak 20 den sonra 12 TL'lik bir fatura geldi. Ödemedim, ödemiyorumi ödemeyeceğim. Ben böyle bir uygulama görmedim. Hem borcun yok deyip kapatıyorlar, sonradan da borç çıkartıyorlar.

#7
Melih Çelik

Melih Çelik
  • Misafir
RayTracer maalesef şöyle bir durum var benim de bildiğim kadarı ile. Onlar sizin Aralık fatura kesiminden sonraki fatura kesim tarihinize kadar olan tutarı tahsil edemiyorlar. Siz şayet hattı Aralık ayı fatura kesiminde kapatsa idiniz o zaman tam olarak borcu ödemiş görünecektiniz. Tabii burada birazcık kurnazlık söz konusu. Benim belirttiğim şekilde uygulama şuan anlaşma yaptığım tüm ADSL sağlayıcı firmlarda mevcut. Ray Tracer senin durumunda da kapattıklarında senden hangi ayın faturasını ne kadar tahsil ettiklerini bilmek gerek. Misal aylık standart 29tl ödüyorsan 29 Mart kapamaya gittiğinde senden 29 tl tahsil ettilerse bilki bu ücret Şubat fatura kesiminden Mart fatura kesimine kadar olan tarifi kapsayan tutar olacaktır. Senden bu ücretin üzerinde yani Mart fatura kesiminden 29 Marta kadar olan tutarı da aldılarsa ve sonra Ocak ta sana tekrar ekstra fatura geldiyse bunun itirazını yapman gerekir. Ama ben tahmin ediyorum ki başlarda belirttiğim durum sizin de başınıza gelmiş ve biraz yanıltıcı olmuş.

#8
RayTracer

RayTracer
  • Misafir
Son faturamı ödememiştim. Aralık dönemi faturası. 29'unda da Aralık faturamı ödeyip kapatmıştım. Daha önceki tarife değişikiliğinde de sizin dediğiniz gibi bir problem yaşamıştım. "Her Ayın 1'inde fatura kesiliyor siz 12'sinde tarife değişikliği yaptığınızdan sistem sizi bu ay eski tarifenizden kullanıyor görüyor. Bu yüzden sonraki ayın ilk gününden itibaren yeni tarifeden faturanızı kesiyor." demişlerdi. Bu yüzden bir sonraki ay girmeden internet hizmetimi kapattırdım. Israrla da sordum. "Sonradan fatura gelmesin. Bu son ödediğim aralık faturasıydı. Borcum çıkmaz değil mi?" dedim. Nasıl bir sistem anlamıyorum. Gelen faturada hiçbir açıklama yok. İnternet kullanım ücreti yaızyor. Ne zamanın ne kullanımının ücreti anlamıyorum. Var bir saçmalık bakalım ne çıkacak. 12 TL için zahmetlere gireceğim ama uğraşacağım bunlarla. Söylenilenin arkasında durmaları gerekiyor. Söylenen yanlışsa söyleyeni orada oturtmayacaklar. Başkalarının hatalarını ben çekemem. Kusura bakmasınlar.

#9
bboyseco

bboyseco
  • Misafir
Bugün Telekoma uğradım. Durumumu anlattım. Önce kota aşımı olabilir o dediler. Sınırsız kullandığımı söyledim. Onlar da yanlışlık olduğunu, faturayı iptal ettireceklerini, ödemememi söylediler.

#10
Melih Çelik

Melih Çelik
  • Misafir
Açıkçası bize başta anlattıklarınızdan yola çıkarsak bu sefer siz telekoma eksik ücret vermiş oluyorsunuz. Yani sizden Mart ayı faturasını daha önceden tahsil ettilerse ki fatura kesim tarihi 10-15 Mart arası olmalı, fatura kesim tarihinden 31 Mart a kadar olan borcu sizden almamaları ve yanlışlık oldu demeleri çok ama çok enteresan. Bu durumun nedeni iki şekilde olabilir: 1) Siz bize anlattıklarınızın dışında 31 Mart günü kapamaya gittiğinizde sizden 1 aylık normal faturanızdan daha fazla bedel tahsil ettiler. Yani 1 aylık fatura Şubat 10-15 den MArt 10-15 i kapsadığından MArt 10-15 den 31 ine kadar olan kullanım bedelini de faturanıza yansıttılar. 2) Siz oraya gidipderdinizi anlattığınızda görevli birşey anlamayıp çok da üstelenmeyip size hak verdi ve sizi mutlu etti :) 2. ihtimalin olması durumunda ileride acısını o görevliden çıkarırlar bu durumun ki farkedilirse. Ya da telekom güzel bir müşteri memnuniyeti politikası izliyor. Ama ben birinci durumun olduğunu düşünüyorum.

#11
RaDReS

RaDReS
  • Misafir
Bana da benzer bir durum olmuştu... Telkoma gidip borçlarımı ödeyerek ki buna iptal edilecek günüde ekleyerek ve nereden geldiğini bilmediğim faizler ide eklendikten sonra 16 tl lik borcumu 32 tl olarak ödedim. Bir ay sonra 10 tl lik fatura ve ölmezsem mahkemeye verileceğimi söyleyen bir ihbarname geldi. Hemen iptal işlemi mi yaptırdığım telokom müdürlüğüne gittim. İnsanı çileden çıkartan bir üslupla insanı resmen manda yerine koyan bir konuş biçimiyle söylenen cevap şu "Arkadaşım bak 10 Şubat'ta iptal ettirmişsin bu 16tl yapıyor birde faizler var filan sana eksik bile gelmiş" ben bunu duyunca ödediğim faturayı memura uzattım cevap "şimdi bunların faizi" dedi ben o anda ne faizmiş ya 1000tl nin faizi bu kadar olmaz dedim yanımdaki kadın “Gerçekten ne faizmiş zaten 2 katını almışsınız öde öde bitmiyor böyle giderse emekli aylığıyla beraber borcunu bitirir herhalde” dedi sıradakilerin gülmeye başlayınca memur afalladı sonra beni muhasebeye gönderdi o daha beterdi elimdeki evraklara bile bakma zahmetini katlanmadan derdimi anlatınca verdiği cevap "kota aşımıdır kota" bende yok kedidir kedi deyince en sonunda suratıma baktı "ne kota aşımı bey fendi benim bağlantım limitsizdi" deyince elimdeki evraklara bakma zahmetini gösterdi daha sonra bana bir yanlışlık olmuş deyip gelen faturayı üzerine iptal yazdı Uzun lafın kısası iyice hesabını yap herhangi bir yanlışlık varsa ödediğin faturaların makbuzlarını da alıp iptal ettirdiğin telekoma git hakkını ara yoksa bunlar o han fendinin dediği gibi sen emekli oluncaya kadar senden para isterler.

#12
bboyseco

bboyseco
  • Misafir
Telekomdaki yetkili hizmet numaramı isteyip fatura geçmişine bakmıştı. Ondan sonra iptal ettireceğini söylemişti. Ben yarın tekrar bir gideyim en iyisi.

#13
Mustafa

Mustafa
  • Misafir
Fatura kesim tarihi çok önemli. Siz siz olun fatura kesim tarihinde aboneliğinizi sonlandırın. Faturanın son ödeme tarihinde değil faturanın kesim tarihi önemli. Fatura kesim tarihinden 1 gün sonra aboneliğinizi sonlandırırsanız, o ayın sabit ücretinin tamamını ödersiniz. Ama fatura sonradan gelmez. Zaten kapatma esnasında sonraki aydan 1 gün bile alsanız o ayın ücretinin tamamını sizden alıyorlar.

#14
sinem

sinem
  • Misafir
merhaba ben istemedende olsa ttnet e fatura ödemeye geçmişim ben istemiyorum internetten ödeme yapmayı eskisi gibi eve fatura gelmesini istiyorum ne yapmam gerekiyor yardımcı olabilirmisin?

#15
Melih Çelik

Melih Çelik
  • Misafir
Konu hortlamış ama ben konunun hortlamasına üzülmemden ziyade hakan arkadaşımızın yazım kurallarına uygun yorumuna seviniyorum. Bu eksi puanı da ön yargılı davrandığımdan yalnışlıkla adını görür görmez vermiş durumdayım. Mesajı okuyunca tamamen yanlış yaptığımı gördüm. Lütfen bir arkadaşımız + puan vererek benim verdiğim eksiyi sıfırlasın. Teşekkürler.Ayreten hakan sana da teşekkürler.

#16
hakan

hakan
  • Misafir
Anlaşmada 2 yıllık sözleşme vardır eğer 2 yıl bitmeden interneti keserseniz sizden bedava verilen aylar ve modem parası(modem ücretsiz vermilmiş ise) geri alınır. Bu olabilir diye tahmin ediyorum

#17
kömür

kömür
  • Misafir
ben ttnet adslmi kapatmak için tavşanlı şubesine gittim ancak kapatmam için kütahyadaki müdürlüğe gitmemi söylediler arkadaşlar bu nasıl uygulama adamlar satarken satıyolar kapatmaya geldimi yok. çözümü bilen varsa yardım

#18
melankolia

melankolia
  • Misafir
arkadaşlar ne yaparsak yapalım tt net bizleri sömürmeye devam edecektir çünkü müşterilerine yolunacak kaz gözüyle bakan bi kurumdan hiç kimseye hayır gelmez.adamlar ayda 11 tl den fazla sabit ücret alıyolar bu neyin sabit ücretidir anlayabilmiş değiliz zaten vergilerde cabası.bizlere yazık oluyo şu hızdaki internete dünya para sayıyoruz.elin avrupalısı uçarken biz kaçamıyoruz:d hiç bir coğrafyada böyle bi uygulama olduğunu sanmıyorum

#19
melankolia

melankolia
  • Misafir
SAYIN menekşe eğer iki yılınız dolmadıysa gerçekte beş para etmez modem için bisürü para alırlar bilmem ne kapmanya iptal ettiniz diye bi sürü püsür....bizim başımıza geldi efendim 250 tl den fazla para ödedik 2008 de üzülerek söylüyorum ama bu böylee

#20
hasan

hasan
  • Misafir
arkadaslar

#21
hasan

hasan
  • Misafir
ben ttnet aboneliğimi iptal yani kapatmak istiorum ama 2 yıllık sözleşme bitmedi ne yapmam lazım

#22
menekşe

menekşe
  • Misafir
ben ttnet abonelğimi iptal yani kapatmak istiyorum ve 2 yıllık sözleşmem bitmedi modem kablolu modem ben ne yapmam lazım kesinlikle kapttırmak istiyorum internetim sınırlı 4gb ve ücret ödeniyormu kaptmak için bazen diyolar ücret ödemeden kapatabiliyormussun aslı varmı cevap bekliyorum

#23
orhan

orhan
  • Misafir
ya arkadaşlar bu ttnntin fatura deyil sanki bankaların kıredi kartların borçlarını ödüyoruz bu ne ya su gibi fatura geliyo

#24
İLHAMİ

İLHAMİ
  • Misafir

merhaba arkadaşlar.bende adıma adsl açtırdım.3 ay açık kaldı,hiç kullanmadım ve kapattırmak için türk telekoma gittim.bütün birikmiş faturalarımı ödedim.iptal formunu doldurdum ve üstüne basa basa sordum;sonradan bir şey* çıkmasın,yapmam gereken bütün işlem bukadar mı diye.evet bukadarikapandı dediler.ancak aradan 2seneye yakın bir süre geçti ve ben tesadüfen öğrendim ki adsl no,m borcundan dolayı kapanmış ve icralık olmuşum.bütün faturalarım ve belgelerimle türk telekoma gidip sorunu bildirdiğimde bana verdikleri cevap şu;evet biz bir yanlışlık yapmış olabiliriz ama sizin bu 900 tl lik borcu ödemeniz gerekir.sonra da isterseniz dava açabilirsiniz.BÖYLE BİR SOYGUNCULUK,REZİLLİK OLAMAZ.



#25
dogan

dogan
  • Misafir

mrb ben ttnet ve ev telefon faturamın eve gelmesini istiom