İçeriğe atla

Fotoğraf

Çin Malı Ucuz Ve Taklit Otomobiller

- - - - -

  • Please log in to reply
73 replies to this topic

#51
wincih

wincih
  • Üye
  • 2927 Mesaj sayısı:
@Regedit

Koç otomotiv önce kendi viraj demirlerinin kalitesine baksın sonra çıkıp konuşsun!

#52
S@N@Ne!!!

S@N@Ne!!!
  • Üye
  • 910 Mesaj sayısı:
ALINTI(Sundance @ 19-09-2007, 18:01:50) Mesajı Gör
YA bu çin arabalarına böyle diyosunuz da kaç tane test edilmiş reno toros , tofaş kuş serisi gördünüz???
Taskicilerin altından o kuş serisilerini alıp bunlardan versinler daha iyi...


70 lerde değiliz. Nasıl kuş serisi ile bu araçları karşılaştırırsın?

Bir araca hava yastığı takınca güvenli mi oluyor?

Yanlış kullanımda hava yastıkları ölümcüldür.

#53
aycibin

aycibin
  • Üye
  • 2147 Mesaj sayısı:
ALINTI(fatihgülçiçek @ 16-09-2007, 23:42:05) Mesajı Gör
ALINTI
renault'un yanlış hatırlamıyorsam 1998'den beri ürettiği tüm kasalarda ncap'ten 5 yıldız alarak markalar arsında rekor kırmıştı.


Maalesef yanlis hatirliyorsun. Volvo bile o yillarda alamamisken ustelik...

yanlış hatırlıyorsam derken yılı kastettim.1997-8-9 olabilir.europa'yla başlamıştı galiba.2004'te yeni kasa scenic veya clio'nun da 5 yıldız almasıyla bu rekora sahip olduğunu okumuştum.ilk 5'te mercedes de vardı ama diğer kimler vardı hatırlamıyorum.okuduğum yıl askerdeydim smile.gif

Bu mesaj aycibin tarafından düzenlendi: 19 September 2007 - 20:49


#54
Fatih Gülçiçek

Fatih Gülçiçek
  • Moderatör
  • 1469 Mesaj sayısı:
ALINTI(aycibin @ 19-09-2007, 21:19:37) Mesajı Gör
ALINTI(fatihgülçiçek @ 16-09-2007, 23:42:05) Mesajı Gör
ALINTI
renault'un yanlış hatırlamıyorsam 1998'den beri ürettiği tüm kasalarda ncap'ten 5 yıldız alarak markalar arsında rekor kırmıştı.


Maalesef yanlis hatirliyorsun. Volvo bile o yillarda alamamisken ustelik...

yanlış hatırlıyorsam derken yılı kastettim.1997-8-9 olabilir.europa'yla başlamıştı galiba.2004'te yeni kasa scenic veya clio'nun da 5 yıldız almasıyla bu rekora sahip olduğunu okumuştum.ilk 5'te mercedes de vardı ama diğer kimler vardı hatırlamıyorum.okuduğum yıl askerdeydim smile.gif


-1997-1998-1999 yillarinda renaultun 5 yildizli herhangi bi araci yok.

- Europa hic bir zaman euroncap tarafindan test edilmedi. 95 yilinda uretimden kalkti zaten o arac (avrupa) Hemen sonra bize satilmaya baslandi. Avrupada satildigi yillarda herhangi bi guvenlik ekipmani da icermiyordu.Turkiyede satilmaya baslandiktan iki yil sonra yani 97 yilindan itibaren de soyle plansiz pgramsiz uydurugundan kapı ve motor arkasina celik bar ,bi de eski lagunadan asirtma surucu hava yastigi eklediler. Bunlarda hava yastigi sonradan takildigi icin test isigi falan yoktur. Calisirsa calisir calismazsa calismaz. Bir sorunu falan var mi bilmek imkansiz. Allah'a havale etmisler sanirim bunu.

Hafizama inanmayan www.euroncap.com dan bakabilir.

#55
octinum

octinum
  • Editör
  • 5988 Mesaj sayısı:
aycibin'in yanlış hatırladığı şey yıldız sayısı, ama o sanırım "en güvenli" nitelemesine göre söylemiş onu. Zira 2000 öncesinde zaten 5 yıldız alan herhangi bir araç yok. biggrin.gif En yüksek not 4 yıldız (yolcu korumasında).

Europa yurtdışında yerini Megane'a bıraktığında NCAP yoktu. Yani çarpma testleri yapan kurum vardı ama NCAP adı altında ve bugün baktığımız puanlamalarla değildi. Ancak ilk Megane'ın altyapsını azımsanmayacak oranda Renault 19'dan aldığını da gözönünde bulundurmak gerek; yani o kadar da Allahlık olmayabilir.

#56
aycibin

aycibin
  • Üye
  • 2147 Mesaj sayısı:
başlangıç noktası olarak yaklaşık verdim o tarihi.yılında yanılmış olabilirim ama üstüste çıkarılan 7 modeli 5 yıldız aldı ve 2004'te de basında rekor başlığıyla yayınlandı ama şu an kaynak bulamadım hepsi bu smile.gif

türkiye'de 3 parti europa satıldı.ilki katalitik konvertörsüz 118bg(arka kafalıksız ve sonra kafalıklı).kafalıklı olup yıldız şeklinde jantları olanlar yerli üretim olabilir.katalitikkonvertörlü ikinci seri 106bg.ve sonra da hava yastığı eklenmişi.ama bunların hepsinde çelik kafes vardı.bizde 95 model 118bg vardı ve bununla ciddi bir kaza da atlattım.98 model bir toyota carina ile kafa kafaya çarpışmıştım.daha sonra sanayide baktığımızda europa'da olup carina'da olmayan çelik kafesin haricinde öne uzanan iki adet daha çelik kol olduğunu öğrendim.europa'nın daha az hasar almasının sebebi bunların diğer arabayı tutmasıydı.

Bu mesaj aycibin tarafından düzenlendi: 20 September 2007 - 09:13


#57
Fatih Gülçiçek

Fatih Gülçiçek
  • Moderatör
  • 1469 Mesaj sayısı:
ALINTI(octinum @ 20-09-2007, 00:49:35) Mesajı Gör
aycibin'in yanlış hatırladığı şey yıldız sayısı, ama o sanırım "en güvenli" nitelemesine göre söylemiş onu. Zira 2000 öncesinde zaten 5 yıldız alan herhangi bir araç yok. biggrin.gif En yüksek not 4 yıldız (yolcu korumasında).

Europa yurtdışında yerini Megane'a bıraktığında NCAP yoktu. Yani çarpma testleri yapan kurum vardı ama NCAP adı altında ve bugün baktığımız puanlamalarla değildi. Ancak ilk Megane'ın altyapsını azımsanmayacak oranda Renault 19'dan aldığını da gözönünde bulundurmak gerek; yani o kadar da Allahlık olmayabilir.


Epey aciklayici olmus. Bende bir seyler ekleyeyim.

Bes yildiza gecildikten sonra o dort yildiz uzerinden teste tabi tutulan araclar da bes yildiz uzerinden degerlendirilmeye alindi. İleride alti yildiza gecmeyi dusunuyorlarmis. Sanirim simdiki araclara da aynisini yapacaklar.

Bu arada da Euro ncap kuvvetle muhtemel resmen 1997 yilinda faaliyete gecti.

Renault 19 Megane iliskisi,
Evet orasi dogru. Bir cok ortak parcasi var. Hatta bi donem megane motorlari renault 19 da da kullanildi. Bu ortakliklarin disinda ic kabin cok daha guvenli hale getirildi. (yasam alani) Celik barlar arka kapilara da konuldu. Ön blokta da bir takim degisiklikler oldu. Soylemesi ayip, guvenlik adina cok onemli degisikliklerdir bunlar.

Bu mesaj fatihgülçiçek tarafından düzenlendi: 20 September 2007 - 09:24


#58
erosxman

erosxman
  • Üye
  • 523 Mesaj sayısı:
akordıyonnn:)))

#59
aycibin

aycibin
  • Üye
  • 2147 Mesaj sayısı:
bunlar asıl kore araçları hyundai ve kia'ya rakip geliyor.bir de ucuz segmentte dacia'ya.kalite olarak belki yakın veya denk olabilirler ama güvenlik bakımından hepsinden gerideler.bence hiç şansları yok.

#60
OVDT

OVDT
  • Üye
  • 633 Mesaj sayısı:
HbV98cnBbLg

#61
emrah0426

emrah0426
  • Üye
  • 882 Mesaj sayısı:
Reklam süper olmuş. Hele en sonda arabaların hepsini görünce gülesim geldi nedense. smile.gif

#62
Elmedin

Elmedin
  • Editör
  • 7688 Mesaj sayısı:
bence reklam çin arabalarına gönderme içeriyor. şoförlerimiz çarpışma sonrası sapasağlam ve yine çarpışma sonrası arabalarımız çalışmaya devam edebilir biggrin.gif .

#63
S@N@Ne!!!

S@N@Ne!!!
  • Üye
  • 910 Mesaj sayısı:
Bu Renault reklamını görünce aklıma "Sarı Mercedes" filmi geldi smile.gif

İlyas Salman'a birşey olmamıştı ve Mercedes halen çalışıyordu. Ama o zamanlar Euro Ncap yoktu.

#64
aycibin

aycibin
  • Üye
  • 2147 Mesaj sayısı:
8 modelde 5 yıldız.beğendim smile.gif

Bu mesaj aycibin tarafından düzenlendi: 03 October 2007 - 18:36


#65
ReGeDiT

ReGeDiT
  • Üye
  • 3182 Mesaj sayısı:
Peh, zeytin yağı ve mermer ihracatına karşılık Çin'den otomobil ithalatına izin verilmiş. 15bin ytl lik fiyatı ile ilk çinli "Cherry" (bkz: Chewy) yılsonu ülkemizde olacakmış.. :S
http://www.milliyet....on/soneko03.asp

Tabi beklendiği üzre, şu an ön siparişler patlamış...

#66
ReGeDiT

ReGeDiT
  • Üye
  • 3182 Mesaj sayısı:
ha, unutmadan ülkemize gelecek markanın güvenlik testini ekleyelim hemen.
Nasıl izin verilir bu araca anlamıyorum ki? sonuç tam bir feleket. Arabada bir tek bagaj kapağı sağlam kalıyor mad.gif

4Swzbt76wBM

#67
Ormanci

Ormanci
  • Üye
  • 1284 Mesaj sayısı:
Bu araçların ne mal olduğunu bütün tüketicilere anlatmak için bence kampanya falan yapmak lazım.

Denilebilir ki, "dar gelirliye, Şahin Doğan hesabı işte bunlar"...
Niye, parası olmayan ölmeye mi mahkum? Şahin Doğan ile yıllarca herkesi kazıkladılar, şimdi de yeni Şahin'lerimiz geldi, hayırlı olsun.

"Dar gelirliye..." söylemi de yanlış, biraz ne aldığının farkında olan bir tüketici olsam, gider her türlü 2.el adam gibi bir otomobile bakarım.

Sıfır otomobil için 15.000 lira gibi fiyatlar çok iyi görünebilir ama o fiyatlara biraz eski model sorunsuz müthiş japon otomobilleri bulunabilir. Veya sağlam alman otomobilleri alınabilir. 3 gün sonra dökülecek çinli yerine her türlü bunları tercih ederim doğrusu.

Ayrıca bu otomobillere para vereceklere de kesinlikle "akıllı" veya "akıl sağlığı yerinde" gözüyle bakmam. Kesinlikle enayilik.

Sadece şu Samand'lar adama benziyor. O da 405'den gelme olduğu için smile.gif En azından makyajlanmış, ufak tefek değişiklikler yapılmış yeni 405 smile.gif Çinlilere bin defa tercih ederim. En azından ne kullandığımı bilirim. Gerçi 405'in de zamanındaki güvenlik testlerine bakmak lazım. Tabi aynı şasiyi falan da kullanıyorlarsa... En azından içi ve motoru 405 çünkü.

#68
S@N@Ne!!!

S@N@Ne!!!
  • Üye
  • 910 Mesaj sayısı:
Cherry yerine Samand XL alırım daha iyi.

Ya da 2. el Alman, Japon araçlarını tercih ederim.

Ancak ithalat yerine ülkemizde üretim olursa daha iyi olur. Nasıl olsa satılacak, bari istihdam yapsın. Birde Çin'e süt ihracatı da yapsaydık iyi olurdu.

Ayrıca bu paraya güvenlikten ödün vererek bakım masrafı az, kaportası daha genç ve en önemlisi sıfır bir araç almak isteyene "enayi" diyemem. Kimse kusura bakmasın.

#69
MRTMRTMRT

MRTMRTMRT
  • Üye
  • 399 Mesaj sayısı:
Çinliler akıllı adamlar...

Konuyla biraz alakasız ama aşağıdaki haberi gördüm...

"Çin Savunma Bakanlığı önümüzdeki iki yılda Çin’in uçak gemisi üretebilecek teknolojiye sahip olacağını ve bunun dünya barışı açısında önemli olduğunu açıkladı. Varyag şu anda kimsenin girmesine izin verilmediği bir yerde Çinli mühendisler tarafından klonlanıyor.
Normal şartlarda Çin’in uçak gemisi üretecek teknoloji için yapacağı yatırım 5 milyar dolara yakın. Ancak Çin bunu akıllıca bir yöntemle çözerek sadece 20 milyon dolara çözmüş oldu."

Kaynak:
http://www.gazeten.c...-sirri-cozuldu/

Bu mesaj MRTMRTMRT tarafından düzenlendi: 05 October 2007 - 01:52


#70
Ormanci

Ormanci
  • Üye
  • 1284 Mesaj sayısı:
ALINTI(S@N@Ne!!! @ 04-10-2007, 20:47:24) Mesajı Gör
Ayrıca bu paraya güvenlikten ödün vererek bakım masrafı az, kaportası daha genç ve en önemlisi sıfır bir araç almak isteyene "enayi" diyemem. Kimse kusura bakmasın.


Ha yani "karton" arabaları almayı veya aldırmayı daha "akıllıca" görüyorsunuz?

Neyin bakım masrafı az? Yarın öbür gün dökülecek bu otomobiller bir kere. Daha fuarda dökülüyorlardı.

Kaportası genç mi? 10 yaşında adam gibi binilmiş bir Alman, Japon hatta Fransız otomobilinin bile kaportasına hiçbirşey olmaz. Yeter ki çizik, ezik vs. yüzünden bir boya kalkma durumu olup, oralardan çürümesin. Otomobiller artık eskisi gibi değil. 10 yaşındaki otomobil dökülmüyor merak etmeyin. Dökülüyorsa da sahibine bakmak lazım derim.

Doğru, tek avantajı sıfır olması gibi görünebilir ama, sıfır kartona para verilmez. Hatta verilmemeli.

Asıl benim "kimse kusura bakmasın" demem lazım bu durumda smile.gif
Enayi diyen benim çünkü smile.gif Hala da demeye devam ediyor ve hatta bu araçların utanmadan ülkeye sokulmasına karşı kampanya vs. düzenlenmesi taraftarıyım.

Bu arabayı alacaklar da gidip Şahin, Doğan falan alsınlar o zaman. En azından yerli olur, sağına soluna birşey olduğunda Türk yan sanayisine para kazandırmaya devam ederler.

Atıyorum sıfırını 15.000 liraya satıyorlarsa, o fiyatlara 2-3 yaşlarında Fiat Palio falan bile bulunabiliyor. Teneke Çinlilerden kat kat iyidir. Clio Symbol'ler falan var keza aynı şekilde.

Yani bu gerizekalı aletlerin "sıfır" olmasının da benim gözümde hiçbir çekiciliği ve mantıklı bir yanı yok. Kaldı ki bunları bu güne kadar aynı fiyatlara 2.el daha iyi otomobiller alabilecekken, sıfır km 2 otomobil alan biri olarak yazıyorum.

Ama işte herkes böyle düşünmüyor tabi, bu araçların bu dandiklikle nasıl satacağını düşünüyordum, demek ki böyleymiş. Sadece fiyata bakan bilinçsiz tüketicimiz için durum daha da vahim. Araba aldık diye sevinecek zavallı insanlar.

Daha ön koltukta Airbag'li otomobilde çoluğu çocuğuyla oturan hesapta bişeylerin farkında olan "modern" aileleri görüyoruz. Toplumumuzun bilinci bu kadar olduktan sonra, Çinlisi de satılır, Afrikalısı da, pek de şaşırmamam lazımmış aslında smile.gif

#71
S@N@Ne!!!

S@N@Ne!!!
  • Üye
  • 910 Mesaj sayısı:
@Ormanci

Bu araçların ülkeye girmesini ben de istemem. Trafik kazalarında birinciyiz ve ölüm/sakat kalma oranlarımız yüksek.

Yıllarca tenekeler yüksek fiyatlardan satıldı. 93 model Doğan L için 6500YTL istiyorlar. 300000km de bir araç...

İnsanlarımız bunları görünce, diğer tarafta biraz daha üstüne koyup sıfır araç almak istiyebilir. Sıfır araçta vergiler çok fazla ancak sıfır araç alana enayi demiyoruz.

Alan adam sanki bilmiyor mu bunların kalitesini? İç kaplamaları bile kalitesiz.

Ancak başka türlü sıfır araç alamıyorsan mecbur bunlardan alıyorsun. Nasıl düşük seviye işlemciler, anakartlar, ekran kartları satılıyorsa (2.el aynı paraya daha güçlü modeller var) bunlar da satılır.

Zaten hava yastıklarının bilinçsiz kullanımda öldürdüğünü yukarıda yazmıştım. Ancak sadece ülkemizde değil, birçok ülkede başta çocuklar olmak üzere öldürüyor...

@MRTMRTMRT

Çinliler o uçak gemisini 20 milyon dolara almış olabilir. Ancak geminin dümeni bile yok. Onu Çin'e götürmek ve kopyalamak ne kadar masraflıdır?

Ayrıca onun boğazdan geçmesi için Türkiye ile birkaç milyon turistde anlaşmıştık diye hatırlıyorum. Onlar da ortalarda yoklar...

#72
aycibin

aycibin
  • Üye
  • 2147 Mesaj sayısı:
dar gelirliye de dacia var kardeşim niye tofaş olsun artık.güvenlikse güvenlik.ama pazarlanması lazım biraz.

#73
Elmedin

Elmedin
  • Editör
  • 7688 Mesaj sayısı:
hazır dacia konusu açılmışken dile getireyim. bu dacianın kalitesi görüntüsü diğerlerinden daha kötü gözüküyor gibi ama hiç de abartılacak derecede değil. euro ncap testlerini görmedim bir şey* diyemicem ama kardeşim bu araba süper yahu. sınıfındaki diğer arabalara göre kocaman. clio olsun 207 olsun bunun yanında iç mekanı minicik. dacia taksilere binince içim rahat ediyor, diğerlerinde sanki balık istifi gibiyiz.

#74
ReGeDiT

ReGeDiT
  • Üye
  • 3182 Mesaj sayısı:
ALINTI(Elmedin @ 09-10-2007, 19:27:48) Mesajı Gör
hazır dacia konusu açılmışken dile getireyim. bu dacianın kalitesi görüntüsü diğerlerinden daha kötü gözüküyor gibi ama hiç de abartılacak derecede değil. euro ncap testlerini görmedim bir şey* diyemicem ama kardeşim bu araba süper yahu. sınıfındaki diğer arabalara göre kocaman. clio olsun 207 olsun bunun yanında iç mekanı minicik. dacia taksilere binince içim rahat ediyor, diğerlerinde sanki balık istifi gibiyiz.

Dacia Logan çin malı otomobillerle kıyas kabul etmez bir biçimde daha güvenli. Ne de olsa Renault kanı taşıyor. Testlerinde A sütunu dediğimiz ön direkler hiç deforme bile olmuyor. Birkaç mesaj önce verdiğim video ile karşılaştıran kim olursa olsun çin malı araba almaz.
lku2LjcwWL8